arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۳۷۲۸۷
تاریخ انتشار: ۴۶ : ۱۴ - ۰۳ آبان ۱۳۹۷

پارلمان اروپا خواستار تحقیقات مستقل بین‌المللی درباره مرگ خاشقچی شد

پارلمان اروپا ضمن محکوم کردن شکنجه و قتل یک خبرنگار عربستانی منتقد ریاض، خواستار انجام تحقیقات مستقل و بی‌طرفانه بین‌المللی درباره این موضوع شد.یک پیش‌نویس قطعنامه پارلمان اروپا ضمن محکوم کردن شکنجه و قتل «جمال خاشقچی» خبرنگار عربستانی مخالف ریاض، از عربستان سعودی خواست جسد وی را نشان دهد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

پارلمان اروپا ضمن محکوم کردن شکنجه و قتل یک خبرنگار عربستانی منتقد ریاض، خواستار انجام تحقیقات مستقل و بی‌طرفانه بین‌المللی درباره این موضوع شد.

به گزارش فارس، یک پیش‌نویس قطعنامه پارلمان اروپا ضمن محکوم کردن شکنجه و قتل «جمال خاشقچی» خبرنگار عربستانی مخالف ریاض، از عربستان سعودی خواست جسد وی را نشان دهد.

به نوشته «الجزیره»، پارلمان اروپا خواستار تحقیقات بین‌المللی بی‌طرفانه و مستقل در پرونده مرگ جمال خاشقچی در کنسولگری عربستان سعودی در ترکیه شد.

طی این پیش‌نویس قطعنامه، پارلمان اروپا از مقام‌های سعودی خواسته در پرونده خاشقچی، همکاری کامل با طرف ترکیه‌ای داشته باشند.

در این پیش‌نویس قطعنامه از اعضای اتحادیه اروپا خواسته شده است علیه افرادی که مسئول قتل خاشقچی بودند، تحریم‌هایی اعمال کنند.

روز سه‌شنبه،‌ «انتونیو تایانی» رئیس پارلمان اروپا خواستار محاکمه قاتلان و دستوردهندگان قتل خاشقچی شده بود.

خاشقچی ستون‌نویس سعودی روزنامه «واشنگتن پست» و از منتقدان دولت سلمان و محمد بن سلمان در عربستان شده بود که روز دهم مهر بعد از ورود به کنسولگری ریاض در ترکیه ناپدید و سپس از سوی عربستان تایید شد که وی در کنسولگری کشته شده است.

تحقیقات در خصوص این پرونده در ترکیه و در عربستان در جریان است. رجب طیب اردوغان سه‌شنبه گذشته از عربستان خواست تا هجده نفری را که در این خصوص بازداشت کرده، تحویل ترکیه دهد تا در محاکم ترکیه محاکمه شوند.

نظرات بینندگان