arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۳۷۳۶۷
تاریخ انتشار: ۳۱ : ۲۳ - ۰۳ آبان ۱۳۹۷

خشم پاکستان از توییت های ضداسلامی چهره جنجالی هلند

وزارت امور خارجه پاکستان، روز پنجشنبه در اعتراض به توییت های توهین آمیز «گریت وایلدرز» رهبر حزب راست‌گرا و ضد اسلام 'آزادی' هلند به مسلمانان، سفیر این کشور را احضار کرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

این وزارتخانه شامگاه پنجشنبه با انتشار بیانیه مطبوعاتی اعلام کرد، «تهمینه جنجوعه» معاون وزیر امورخارجه پاکستان مراتب اعتراض دولت اسلام آباد را نسبت به توییت های توهین آمیز وایلدرز نماینده مجلس هلند به مسلمانان اعلام کرد.


بر اساس این بیانیه، جنجوعه نگرانی عمیق دولت و مردم پاکستان را در خصوص اقدامات مخرب نماینده مجلس هلند برای خدشه دار کردن چهره صدها میلیون مسلمان در سراسر جهان ابراز کرد.


وی گفت که این اقدامات، به بهانه آزادی بیان قابل قبول نیست و موجب افراط گرایی و خشونت شده و با استانداردهای حقوق بشر در تضاد است.


معاون وزیر امورخارجه پاکستان همچنین از هلند خواست تا با محکوم کردن این اقدامات، در خصوص مقابله و پیشگیری از تکرار این حوادث اقدام کند.


سفیر هلندی نیز در این دیدار، اعلام کرد که مراتب نگرانی دولت و مردم پاکستان را به مقامات ذیربط هلند منتقل می کند.


ویلدرز رهبر حزب راست‌گرا و ضد اسلام 'آزادی' هلند به داشتن مواضع ضد اسلامی مشهور است.


او خواهان اعمال محدودیت بر فعالیت‌های اجتماعی مسلمانان و از میان بردن علایم و نشانه‌های اسلامی از جمله مساجد در جامعه هلند و دیگر کشورهای اروپایی است.


وزارت امورخارجه پاکستان همچنین 29 مرداد امسال در اعتراض به اقدام موهن حزب ضد اسلامی 'آزادی' هلند مبنی بر برگزاری مسابقه کاریکاتور در مورد پیامبر اسلام (ص)، کاردار سفارت این کشور را احضار کرد.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان