arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۳۷۳۸۸
تاریخ انتشار: ۳۵ : ۰۸ - ۰۴ آبان ۱۳۹۷

سنگاپور ۲ فرد و سه شرکت را متهم به نقض تحریم‌های کره شمالی کرد

پلیس سنگاپور با انتشار بیانیه‌ای ۲ شهروند کره شمالی و سنگاپوری و سه شرکت تجاری در سنگاپور را به نقض تحریم‌های سازمان ملل علیه کره شمالی و صادرات اقلام لوکس به پیونگ یانگ متهم کرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

پلیس سنگاپور با انتشار بیانیه‌ای ۲ شهروند کره شمالی و سنگاپوری و سه شرکت تجاری در سنگاپور را به نقض تحریم‌های سازمان ملل علیه کره شمالی و صادرات اقلام لوکس به پیونگ یانگ متهم کرد.

به گزارش ایرنا از رسانه‌های فعال در منطقه جنوب شرق آسیا، 'چونگ هوک ین' ۵۸ ساله سنگاپوری و 'لی هین' ۳۰ ساله تبعه کره شمالی در سنگاپور متهم هستند که برخلاف تحریم‌های سازمان ملل در مدت ۶ سال صد‌ها هزار دلار لوازم لوکس مانند ساعت و عطربه پیونگ یانگ صادر کرده اند.
در این گزارش سه شرکت تجاری ثبت شده در سنگاپور و مرتبط با چونگ شامل 'اس سی ان'، ' لاریچ اینترنشنال' و 'سیندوک' نیز به نقض تحریم‌های کره شمالی متهم شده اند.
پلیس سنگاپور با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: سنگاپور به قطعنامه‌های تحریمی شورای امنیت سازمان ملل متحد علیه کره شمالی متعهد است و آن‌ها را به طور جدی و با دقت کامل اجرا می‌کند و خاطیان در این زمینه نیز بازداشت می‌شوند.
پلیس سنگاپور تاکید کرد: ما از اقدام علیه هر شخص یا نهادی که قوانین و مقررات ما را نقض کنند، دریغ نخواهیم کرد.
طبق گزارش رویترز، شرکت سنگاپوری Ng Kheng Wah نیز در ماه جولای سال جاری (تیرماه) به صادرات اقلام لوکس به کره شمالی برخلاف تحریم‌های شورای امنیت سازمان ملل متهم شد.
سنگاپور در سال ۲۰۱۶ نیز شرکت کشتیرانی Chinpo را به اتهام فراهم ساختن تسهیلات دریایی برای کره شمالی برخلاف تحریم‌های سازمان ملل علیه پیونگ یانگ، ۱۸۰ هزار دلار جریمه کرد.
طبق گزارش رسانه‌های فعال در جنوب شرق آسیا، چونگ تبعه سنگاپوری اکنون متهم است که طلا و جواهرات، لوازم آرایشی و بهداشتی و ابزار آلات موسیقی را به ارزش ۶۰۰ هزار دلار طی سال‌های ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۶ به مدت ۴۳ بار صادر کرده است.
'لی' تبعه کره شمالی نیز متهم است که تحت پوشش ۲ شرکت تجاری طی سال‌های ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۷، اقلام لوکس به ارزش ۴۰۰ هزار دلار را به پیونگ یانگ وارد کرده است.
سنگاپور امسال میزبان نخستین اجلاس مشترک دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا و کیم جونگ اون رهبر کره شمالی بود.
این کشور اعلام کرده که قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل متحد علیه کره شمالی را به منظور توقف برنامه هسته‌ای و موشک‌های بالستیک پیونگ یانگ اجرا می‌کند.
دولت -شهر سنگاپور روابط سیاسی خود با کره شمالی را در نوامبر (آبان ماه) سال گذشته پس از وضع تحریم‌های شورای امنیت سازمان ملل علیه پیونگ یانگ، به حالت تعلیق در آورد.

نظرات بینندگان