arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۳۷۴۳۱
تاریخ انتشار: ۳۰ : ۱۲ - ۰۴ آبان ۱۳۹۷

روسیه: اقدامات آمریکا در جنوب سوریه مصداق اشغالگری است

ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه در کنفرانس مطبوعاتی با بیان اینکه آمریکا جنوب سوریه را اشغال کرده است، گفت: وضعیت در شمال شرق سوریه که در آن طرف آمریکایی با گروه‌های کرد جدایی طلب رابطه دارد، نگران کننده است. این درحالی است که در جنوب سوریه حوالی پایگاه "التنف" نیز نیروهای آمریکایی به گونه‌ای غیرقابل انکار اراضی سوریه را اشغال کرده‌اند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

سخنگوی وزارت خارجه روسیه در سخنانی اظهار کرد که اقدامات آمریکا در جنوب سوریه به منزله اشغال آشکار این کشور است.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه در کنفرانس مطبوعاتی با بیان اینکه آمریکا جنوب سوریه را اشغال کرده است، گفت: وضعیت در شمال شرق سوریه که در آن طرف آمریکایی با گروه‌های کرد جدایی طلب رابطه دارد، نگران کننده است. این درحالی است که در جنوب سوریه حوالی پایگاه "التنف" نیز نیروهای آمریکایی به گونه‌ای غیرقابل انکار اراضی سوریه را اشغال کرده‌اند.

وی افزود: اطلاعات حاکی از آن است که گروه های مسلح که پناهگاه امنی را در این منطقه برای خود یافته‌اند (منطقه‌ای به وسعت حدودا ۵۵ کیلومتر که تحت تسلط آمریکاست) اقدام به باجگیری از شهروندان سوری کرده و از هر شهروند که بخواهد از این مناطق عبور کند ۲۰۰۰ دلار پول می‌گیرند.

زاخارووا در ادامه تاکید کرد: جانشین استفان دی‌میستورا، فرستاده ویژه سازمان ملل به سوریه باید مورد قبول دمشق باشد و مسکو آماده همکاری سازنده با وی است.

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه در واکنش به خروج احتمالی واشنگتن از "پیمان منع گسترش موشک‌های هسته‌ای میان برد" نیز گفت که این اقدام واشنگتن نگران کننده و یکی از بزرگترین اشتباهات آمریکا است.

وی ادامه داد: مسکو قصد ادامه دادن این موافقتنامه و ادامه همکاری با آمریکا را دارد، اما اینگونه به نظر می‌رسد که واشنگتن تمایلی به اقدام بر اساس حقوق برابر ندارد.

زاخارووا درباره قتل جمال خاشقجی، روزنامه نگار منقد سعودی نیز گفت: مسکو به انجام تحقیقات دقیق در این باره امید بسته است. در حال حاضر موضوع مهم انجام یک تحقیقات دقیق و بی‌طرف است و پس از اتمام مراحل تحقیق باید مطابق با استانداردهای قانونی ارزیابی‌های مناسب در این باره صورت بگیرد و اظهارات سیاسی نیز مطرح شود.

نظرات بینندگان