arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۳۷۵۱۷
تاریخ انتشار: ۲۰ : ۲۰ - ۰۴ آبان ۱۳۹۷

پنج فلسطینی در تیراندازی اسرائیلی ها به راهپیمایی بازگشت شهید شدند

وزارت بهداشت غزه فلسطین اعلام کرد که در تیراندازی نظامیان رژیم صهیونیستی به راهپیمایی حق بازگشت، پنج نفر به شهادت رسیدند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

پنج فلسطینی در تیراندازی اسرائیلی ها به راهپیمایی بازگشت شهید شدندپنج فلسطینی ساکن غزه در تیراندازی نظامیان صهیونیستی به راهپیمایی حق بازگشت به شهادت رسیدند.

وزارت بهداشت در بیانه‌ای فوری جمعه اعلام کرد که «محمد خالد عبدالنبی» ۲۷ ساله بر اثر جراحت وارده، در بیمارستان الشفاء غزه شهید شده است.

خبرگزاری «صفا» فلسطین با اعلام این خبر گفت که نظامیان رژیم صهیونیستی همانند هفته‌های گذشته به سمت افراد شرکت کننده در سی و یکمین راهپیمایی حق بازگشت آتش گشودند.

شبکه قدس فلسطین نیز از شهادت دومین شهید امروز به نام «نصار ابو تیم» 22 ساله در شرق خان‌یونس خبر داد.

سه تن دیگر در مرز غزه با سرزمین‌های اشغالی فلسطین طی شرکت در این راهپیمایی به شهادت رسیدند.

 

از غزه خبر می‌رسد که ده‌ها نفر در راهپیمایی امروز (جمعه) که از سوی کمیته عالی راهپیمایی‌های حق بازگشت «غزه مقاوم است و هرگز در برابر کسی تعظیم نمی‌کند»، نام‌گذاری شده بود، زخمی شده‌اند.

راهپیمایی‌های حق بازگشت به سرزمین‌های اشغالی از  ۳۰ مارس ۲۰۱۸ (۱۰ فروردین ۱۳۹۷) در اعتراض به اقدام «دونالد ترامپ»، رئیس جمهوری آمریکا در شناسایی شهر قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی و تصمیم واشنگتن برای انتقال سفارت آمریکا از تل‌آویو به این شهر آغاز شد.

از ابتدای این تظاهرات تا به امروز بیش از ۲۰۰ فلسطینی به شهادت رسیده و بیش از ۲۲ هزار نفر در تیراندازی صهیونیست‌ها به فلسطینیان زخمی شده‌اند.

منبع: فارس
نظرات بینندگان