arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۳۷۵۲۸
تاریخ انتشار: ۲۶ : ۲۱ - ۰۴ آبان ۱۳۹۷

پمپئو: ترامپ قاتلان خاشقچی را بازخواست می‌کند

مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا می‌گوید که دونالد ترامپ، به بازخواست قاتلان جمال خاشقچی، روزنامه‌نگار منتقد سعودی متعهد است. پمپئو تصریح کرد: «رئیس‌جمهور ترامپ این را شفاف کرده که دولت او کسانی را که در قتل خاشقچی مسئولیت داشته‌اند را مورد بازخواست قرار خواهد داد.»
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

پمپئو: ترامپ قاتلان خاشقچی را بازخواست می‌کندمایک پامپئو، وزیر خارجه آمریکا می‌گوید که دونالد ترامپ، به بازخواست قاتلان جمال خاشقچی، روزنامه‌نگار منتقد سعودی متعهد است.

به نوشته الجزیره، پامپئو تصریح کرد: «رئیس‌جمهور ترامپ این را شفاف کرده که دولت او کسانی را که در قتل خاشقچی مسئولیت داشته‌اند را مورد بازخواست قرار خواهد داد.»

جمال خاشقچی، روزنامه‌نگار منتقد محمد بن‌سلمان، ولی‌عهد عربستان سعودی، روز دهم مهر ماه گذشته در کنسول‌گری عربستان سعودی در استانبول به قتل رسید و جسدش هنوز هم ناپیداست.

پامپئو در حالی سخن از تعهد رئیسش به بازخواست قاتلان روزنامه‌نگار مقتول سعودی به زبان می‌آورد که روز جمعه، خدیجه چنگیز، نامزد جمال خاشقچی، در خصوص صداقت واشنگتن در پیگیری این پرونده ابراز تردید کرد.

خانم چنگیز در مورد تلاش آمریکا برای پیگیری قضیه قتل خاشقچی گفت که او دعوت «دونالد ترامپ»، رئیس جمهوری آمریکا برای سفر به کاخ سفید را تا زمانی که «اخلاص و صداقت» واشنگتن محرز نشود، قبول نخواهد کرد.

وی همچنین گفت که هدف آمریکا از دعوت او برای سفر به این کشور، جلب افکار عمومی در راستای منافع واشنگتن است.

وزیر خارجه آمریکا همچنین تاکید کرد که کشورش «ضمن حفظ منافع مشترک با ریاض»، به دنبال بازخواست از کسانی است که در قتل جمال خاشقچی نقش داشته‌اند. وی مدعی شد که واشنگتن همچنان در حال کسب اطلاع از واقعیات مربوط به قتل این روزنامه‌نگار عربستانی است

منبع: فارس
نظرات بینندگان