arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۳۷۵۴۴
تاریخ انتشار: ۳۰ : ۱۰ - ۰۵ آبان ۱۳۹۷

اف بی آی رسما اقدامات ایلان ماسک را بررسی می کند

اف بی آی  در حال بررسی تعداد خودروهای تولید شده توسط تسلا است. به نظر می رسد برخی از سهامداران، اعضای هیئت مدیره و کارمندان تسلا اسنادی را به مقامات پلیس تحویل داده اند که حکایت از تخلفات ایلان ماسک دارد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

اف بی آی  در حال بررسی تعداد خودروهای تولید شده توسط تسلا است. به نظر می رسد برخی از سهامداران، اعضای هیئت مدیره و کارمندان تسلا اسنادی را به مقامات پلیس تحویل داده اند که حکایت از تخلفات ایلان ماسک دارد.

به گزارش سرویس آی تی و فناوری انتخاب، تسلا پیش از این اعلام کرده بود که اسنادی را به وزارت دادگستری تحویل داده که به توییت های جنجالی ایلان ماسک مرتبط است.

بر اساس گزارش ها اف بی آی در حال بررسی تعداد تولیدات مدل تسلا 3 به عنوان بخشی از پرونده ای است که برخی از سرمایه گذاران تسلا معتقدند ایلان ماسک با دروغگویی آنان را گمراه کرده است.

برخی از منابع آگاه می گویند اف بی آی در حال بررسی نسخه های تسلا 3 است که از اوایل سال 2017 میلادی تولید شده است. تسلا قبلا گفته بود که اسناد مورد نیاز برای تحقیقات را به وزارت دادگستری ارائه می دهد.بخشی از این اسناد به توییت هایی مرتبط است که ایلان ماسک اخیرا منتشر کرد و در نهایت منجر به یک جریمه 40 میلیون دلاری شد.

نهادهای رسمی تسلا می گویند که این شرکت شهادت فرد خاصی را در کنار خود ندارد، اما برخی منابع می گویند این شکایت حاوی شهادت  گروهی از کارمندان سابق تسلا است.

تسلا تلاش کرد تا تولید مدل 3 را با وجود مشکلات کارخانه و گزارش شرایط نامناسب پیش برده و به مرحله اجرا در بیاورد اما بلندپروازی ها ماسک آنطور که انتظار می رفت موفقیت آمیز نبودند.

اکنون عوامل فدرال در حال تحقیق درباره این موضوع هستند که آیا مدیران ارشد این شرکت آگاهانه اعلامیه های عمومی را در خصوص تولید خود مطرح می کردند و وعده های دروغین می دادند یا خیر.

سهام تسلا بلافاصله پس از گزارش در خصوص تحقیقات اف بی آی ت مرز 3 درصد سقوط کرد.

 

تسلا در بیانیه ای گفت:

در اوایل سال جاری، تسلا یک  درخواست مشارکت و بررسی از سوی وزارت دادگستری دریافت کرد و ما همه تلاش خود را برای حل این مشکل انجام داده و با عوامل فدرال همکاری کردیم. ما دادرسی، درخواست شهادت یا هر فرایند رسمی دیگری را دریافت نکرده ایم و برای چند ماه از وزارت دادگستری هیچ سند اضافی در مورد این پرونده صادر نشده است.

هنگامی که ما تولید مدل 3 را آغاز کردیم، در مورد چگونگی آن  و راه دشوار پیش رو کاملا شفاف عمل کردیم، آشکارا توضیح دادیم که ما فقط می توانیم به همان اندازه سریع عمل کنیم که در توانمان است و حتی از واژه «جهنم تولید» استفاده کردیم.در نهایت، با توجه به مشکلاتی که سر راهمان بود و پیشبینی هم نمی کردیم رخ دهند، پیش تولید ما 6 ماه طول کشید و با وجود آن که انتظار داشتیم 5 هزار خودرو تولید کنیم، به هدف کامل خود نرسیدیم.

در حالی که تسالا در هنگام رسیدن به یک هدف به تعویق افتاده انتقاد می شود، نباید فراموش شود که تسلا اهداف بسیاری را که اکثر منتقدان به اجرایی شدن آنها شک داشتند، به دست آورد. ما به شدت به تلاش های کل شرکت و حجم تولیداتمان افتخار می کنیم.

 

نظرات بینندگان