arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۳۷۷۰۸
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۱۳ : ۲۱ - ۰۵ آبان ۱۳۹۷

آذربایجان برای روبات سوفیا ویزای گردشگری صادر کرد / گپ و گفت خودمانی الهام علی اف با نماینده هوش مصنوعی

روبات سوفیا که نزدیک ترین فیزیک، رفتار و هوشبهر را به انسان دارد، موفق شده ویزای گردشگری بگیرد. این نخستین بار در جهان است که یک روبات به چنین موفقیتی دست پیدا می کند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

روبات سوفیا که نزدیک ترین فیزیک، رفتار و هوش را به انسان دارد، موفق شده ویزای گردشگری بگیرد. این نخستین بار در جهان است که یک روبات به چنین موفقیتی دست پیدا می کند.

به گزارش سرویس آی تی و فناوری انتخاب، روبات سوفیا در حال برگزاری یک تور بین المللی است و به نمایندگی از شرکت خالق خود به شهرهای مختلف جهان سفر می کند.

روبات سوفیا که شهروندی عربستان را نیز دارد، این هفته در یک مسافرت غیرمترقبه سر از قفقاز دراورده است. جالب است بدانید فرایند اعطای ویزا به روبات سوفیا فقط  دو دقیقه طول کشیده است.

آذربایجان برای روبات سوفیا ویزای گردشگری صادر کرد / گپ و گفت خودمانی الهام علی اف با هوش مصنوعی

روبات سوفیا به لطف شبکه الکترونیکی (ASAN) سرویس  ارزیابی شبکه آذربایجان،  موفق شد یک ویزای الکترونیک را در کوتاهترین زمان دریافت کند. در آذربایجان ، کلمه "آسان" به معنی آسان است. بنابراین به آسانی به محض ورود روبات سوفیا ه فرودگاه بین المللی باکو، ویزای ویژه او نیز صادر شد.

در یک مرکز خدمات ASAN شهروندان می تواند تولد، مرگ، ازدواج یا طلاق را ثبت کند، گذرنامه را دریافت کند، گواهینامه رانندگی را تجدید نماید، کسب و کار را ثبت کند، مشاوره حقوقی رایگان دریافت کند، خدمات پزشکی و خدمات ترجمه و مواردی دیگر را در کوتاهترین زمان دریافت کنند. بر همین اساس نیز وقتی این موسسه متوجه شد که احتمال دارد توقف بدی این روبات در آذربایجان باشد به سرعت ویزای الکترونیکی سوفیا را صادر کرد.

رئیس این سازمان،اولوی مهدیف گفت: "سوفیا یکی از ساده ترین فرایندهای ثبت نام را داشت و ما به سرعت برای هر دو بخش سخت افزای و نرم افزاری او ویزا صادر کردیم."

آذربایجان برای روبات سوفیا ویزای گردشگری صادر کرد / گپ و گفت خودمانی الهام علی اف با هوش مصنوعی

گرچه بسیاری از منتقدان این اقدام شرکت مذکور را نوعی اقدام تبلیغاتی می دانند اما الهام علی اف، رئیس جمهور آذربایجان، درخواست گفتگویی کوتاه با روبات سوفیا را داشت. این دو با یکدیگر صحبت کردند و سوفیا از نحوه صدور ویزا، معماری فرودگاه باکو و سفر به آذربایجان برای علی اف تعریف کرد.

سوفیا  در بخشی از سخنانش ضمن ستایش از آذربایجان گفت: "شما در اینجا توجه ویژه ای به دولت الکترونیک و اکوسیستم نوآوری دارید."

این دیدار عمدتا دو مورد را برجسته کرد. اول این که آژانس ASAN در حال استفاده از دنیای الکترونیکی و سایبیر است تا زندگی شهروندان را بهبود بخشد و دوم این که روبات سوفیا توانایی تعامل در سطحی باورنکردنی را دارد.

 

 

 

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Germany
|
۲۲:۴۴ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۵
0
1
حجاب نداره اگه نه می تونست به ایران هم سفر کنه !
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۵:۴۷ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۶
1
0
لباسی بهتر از این نبود .این لباس را آذری ها به او داده اند ؟
نظرات بینندگان