arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۳۷۹۳۲
تاریخ انتشار: ۳۱ : ۰۹ - ۰۷ آبان ۱۳۹۷

انتخابات ریاست جمهوری گرجستان به دور دوم کشیده شد

نتایج اولیه انتخابات ریاست جمهوری گرجستان نشان می‌دهد هیچ یک از کاندیداهای پیشرو نتوانسته‌اند آرای لازم را برای پیروزی در دور اول انتخابات کسب کنند و انتظار می‌رود که این انتخابات به دور دوم کشیده شود. سالومه زورابیشویلی، کاندیدای حزب حاکم گرجستان تنها ۴۳.۲ درصد آرا را در دور نخست انتخابات ریاست جمهوری این کشور به دست آورد و رقیبش گریگول واشادزه ۳۴.۷ درصد را کسب کرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

نتایج اولیه انتخابات ریاست جمهوری گرجستان نشان می‌دهد هیچ یک از کاندیداهای پیشرو نتوانسته‌اند آرای لازم را برای پیروزی در دور اول انتخابات کسب کنند و انتظار می‌رود که این انتخابات به دور دوم کشیده شود.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، سالومه زورابیشویلی، کاندیدای حزب حاکم گرجستان تنها ۴۳.۲ درصد آرا را در دور نخست انتخابات ریاست جمهوری این کشور به دست آورد و رقیبش گریگول واشادزه ۳۴.۷ درصد را کسب کرد.

این نتایج براساس شمارش ۲۸ درصد حوزه‌های رای گیری به دست آمده است.

دبیر اجرایی حزب حاکم گرجستان گفت: مساله اصلی این است که دور دوم انتخابات میان دو نفر برگزار می‌شود و تاریخ برگزاری آن تا پیش از اول دسامبر نخواهد بود.

دیوید باکرازده، رئیس سابق پارلمان گرجستان نیز گفته که از واشادزه در دور دوم حمایت می‌کند.

حامیان زورابیشویلی ۶۶ ساله که اصالتا فرانسوی است می‌گویند وی با روی کار آمدن به عنوان رئیس جمهوری گرجستان وجهه بین‌المللی به این کشور می‌دهد.

اما مخالفان وی را به خاطر اظهاراتش درباره اینکه گرجستان را مقصر جنگ با روسیه در ۲۰۰۸ اعلام کرده، مورد انتقاد قرار داده‌اند.

نظرات بینندگان