arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۳۸۰۶۸
تاریخ انتشار: ۵۰ : ۲۰ - ۰۷ آبان ۱۳۹۷

ظریف: اگر آمریکا چین و هند را برای قطع واردات نفت از ایران همراه کند، واکنش نشان خواهیم داد

محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران در مصاحبه با شبکه سی بی اس تاکید کرد که ایالات متحده باید بیاموزد که اعمال تحریم، هیچ گاه سیاست های جمهوری اسلامی را تغییر نخواهند داد
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ظریف در مصاحبه با سی بی اس: تحریم‌ها هرگز سیاست ایران را تغییر نمی‌دهندظریف در مصاحبه با مجری برنامه "فیس د نیشن" که روز یکشنبه و در تهران صورت گرفت، در پاسخ به احتمال تغییر سیاست های ایران بر اثر فشار تحریم ها تاکید کرد: «تحریم ها تاثیری اقتصادی خواهند گذاشت، ولی سیاست (ایران) را تغییر نخواهند داد. ایالات متحده بایستی این را یاد بگیرد.»

وی افزود: «آمریکا به تحریم معتاد شده است و فکر می کند تحریم نوشدارویی است که تمامی مشکلات را حل می کند. اینگونه نیست. تحریم ها در واقع به مردم آسیب می زنند، و ما به عنوان یک دولت وظیفه داریم تا تاثیر آن ها بر مردم را به حداقل برسانیم. در عین حال، تحریم ها هیچ گاه سیاست (ما) را تغییر نمی دهند.»

ظریف در ادامه به همراهی اروپایی ها با ایران برای مقابله با تحریم های آمریکا اشاره کرده و گفت: «این نخستین باری است که اروپایی ها نه تنها علیه سیاست آمریکا بیانیه صادر می کنند، بلکه در حال ایجاد سازوکاری برای دورزدن این تحریم ها و جبران کردن (منافع ایران در برابر) تحریم ها هستند.»

وی افزود: «همه معتقدند که این تحریم ها پیش از این بر اقتصاد (ایران) تاثیر خود را گذاشته است.»

ظریف در ادامه به برجام و خروج آمریکا از این توافق هسته ای چندجانبه اشاره کرده و در پاسخ به احتمال خروج ایران از این توافق گفت: «من دو سال و نیم برای مذاکره بر سر این توافق وقت صرف نکردم که به سادگی از آن خارج شوم، چرا که می دانم هیچ توافق بهتری در کار نخواهد بود. هیچ گاه توافقی بهتر از این برای ایالات متحده وجود نخواهد داشت... من می توانم به رئیس جمهور ترامپ با تمام مهارت هایش در مذاکره اطمینان دهم که این توافق (برجام) بهترین توافقی بود که امکانش وجود داشت. بهترین توافق برای ما، بهترین توافق برای اروپا، بهترین توافق برای ایالات متحده، بهترین توافق برای روسیه و چین، و بهترین توافق برای جامعه بین المللی.»

در حال تکمیل...

منبع: تسنیم
نظرات بینندگان