arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۳۸۲۰۱
تاریخ انتشار: ۲۱ : ۱۷ - ۰۸ آبان ۱۳۹۷

اردوغان خطاب به دادستان عربستان: بگویید چه کسی پشت قتل خاشقجی است؟ / دوپهلو حرف نزنید، معنی ندارد که بخواهید از برخی افراد خاص محافظت کنید

رئیس جمهور ترکیه گفت: «چه کسی این ۱۵ نفر را فرستاده است؟ شما به عنوان دادستان کل سعودی، باید این سؤال را مطرح و جواب آن را پیدا کنید».
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

رئیس‌جمهور ترکیه روز سه‌شنبه هشتم آبان از دادستان کل عربستان خواست تا اعلام کند که چه کسی دستور قتل جمال خاشقجی، روزنامه‌نگار مقتول سعودی، در کنسولگری عربستان در استانبول را صادر کرده است.

به گزارش «انتخاب»، رجب طیب اردوغان در گفت‌وگو با خبرنگاران از شیخ سعود المجیب خواست تا «افراد خاص» را از تحقیقات خود حذف نکند.

او افزود: «چه کسی این ۱۵ نفر را فرستاده است؟ شما به عنوان دادستان کل سعودی، باید این سؤال را مطرح و جواب آن را پیدا کنید».

اشاره رئیس‌جمهور ترکیه به ۱۵ نفر از مأموران سعودی است که روز دوم اکتبر وارد کنسولگری عربستان در استانبول شدند و بر اساس گزارش رسانه‌های ترک، جمال خاشقجی که برای گرفتن گواهی تجرد به آنجا مراجعه کرده بود را شکنجه کرده، کشته و جسدش را قطعه قطعه کردند.

اردوغان گفت: «شما (دادستان عربستان) باید این پرونده را حل‌وفصل کنید. دوپهلو حرف نزنید، معنی ندارد که بخواهید از برخی افراد خاص محافظت کنید».

او تأکید کرد که «این مسئله همین حالا باید حل شود؛ هیچ عذر و بهانه‌ای هم پذیرفته نیست».

دادستان عربستان که این هفته به ترکیه سفر کرد، دو بار با عرفان فیدان، دادستان استانبول، دیدار و گفت‌وگو کرده است. او همچنین روز سه‌شنبه به مدت یک ساعت از محل کنسولگری سعودی بازدید کرد.

رئیس‌جمهور ترکیه می‌گوید که فیدان در این دیدارها درخواست استرداد متهمان را مطرح کرد، چون این قتل در استانبول رخ داده است. همچنین از همتای سعودی خود پرسیده که چه کسی دستور اعزام این تیم را صادر کرده است.

نظرات بینندگان