arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۳۸۲۰۴
تاریخ انتشار: ۴۹ : ۱۷ - ۰۸ آبان ۱۳۹۷

واکنش کرملین به تصمیم مرکل

سخنگوی ریاست‌جمهوری روسیه درباره تصمیم آنگلا مرکل، در زمینه عدم نامزدی برای دوره جدید ریاست حزب دموکرات مسیحی و صدراعظمی آلمان در سال ۲۰۲۱ آن را مساله‌ای داخلی خواند و به تعهد روسیه به عدم دخالت در امور کشورهای دیگر اشاره کرد و گفت: دو کشور منافع مشترکی دارند و مرکل همچنان در پستش است و روابطش با پوتین ادامه دارد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

دیمیتری پسکوف، سخنگوی رسمی ریاست‌جمهوری روسیه در واکنش به احتمال دیدار ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه و بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل گفت: در دستور کار سفر پوتین به پاریس تنها یک دیدار دوجانبه وجود دارد و آن هم دیدار با دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکاست اما احتمالا پوتین با بقیه شرکت‌کنندگان از جمله نتانیاهو در حد دو جمله صحبت داشته باشد.

به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، قرار است پوتین و ترامپ در حاشیه نشست‌ صدمین سالروز پایان جنگ جهانی اول که ۱۱ نوامبر در پاریس برگزار می‌شود، دیدار داشته باشند.

سخنگوی کرملین همچنین به توافق ترکیه و روسیه درباره ادلب اشاره کرد و گفت: هیچ تهدیدی علیه توافقنامه روسیه و ترکیه درباره منطقه کاهش تنش در ادلب وجود ندارد و آنکارا تلاش بسیاری برای عمل به تعهداتش می‌کند.

پسکوف در ادامه درباره تصمیم آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان در زمینه عدم نامزدی برای دوره جدید ریاست حزب دموکرات مسیحی و صدراعظمی آلمان در سال ۲۰۲۱ آن را مساله‌ای داخلی خواند و به تعهد روسیه به عدم دخالت در امور کشورهای دیگر اشاره کرد.

وی تصریح کرد: برخلاف ادعای برخی همکاران غربی‌مان روسیه در امور کشورهای دیگر مداخله نمی‌کند و مداخله کشورهای دیگر را هم قبول نمی‌کند.

وی خاطرنشان کرد، روابط دوستانه و مشارکت بین روسیه و آلمان به رغم مشکلات معروف ادامه داشته و دو کشور منافع مشترکی دارند و مرکل همچنان در پستش است و روابطش با پوتین ادامه دارد.

منبع: ایسنا
نظرات بینندگان