arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۳۸۲۷۹
تاریخ انتشار: ۴۰ : ۰۸ - ۰۹ آبان ۱۳۹۷

آمریکا دو مامور اطلاعاتی چین را به سرقت اطلاعات متهم کرد

وزارت دادگستری آمریکا دو مامور اطلاعاتی چین را متهم به سرقت اطلاعات هواپیمایی و داده‌های فناوری از شرکت‌های خصوصی آمریکایی کرد. وزارت دادگستری آمریکا گفت که این افراد از ژانویه ۲۰۱۰ تا مه ۲۰۱۵ بر دستیابی به اطلاعات موتور توربوفن به کار رفته از خطوط هوایی آمریکا و اتحادیه اروپا متمرکز بوده اند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

وزارت دادگستری آمریکا دو مامور اطلاعاتی چین را متهم به سرقت اطلاعات هواپیمایی و داده‌های فناوری از شرکت‌های خصوصی آمریکایی کرد.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، وزارت دادگستری آمریکا دو چینی را که کارمند وزارت امنیت استان ژیانگسو هستند متهم کرد که سال‌ها مشغول سرقت اطلاعات هواپیمایی و داده‌های فناوری بوده اند.
وزارت دادگستری آمریکا همچنین پنج چینی دیگر را به اتهام همکاری با این دو نفر به نام‌های «ژانگ رونگ» و «چای منگ» به فهرست متهمان افزود.
این نهاد قضایی آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد: افسران اطلاعاتی چین و افراد تحت امر آنان شامل هکر‌ها و نفوذی‌های آنان در شرکت‌های آمریکایی در مدت بیش از پنج سال اقدام به بارگذاری دستورالعمل‌هایی در رایانه‌های شرکت‌های خصوصی در ایالات متحده کرده اند.
براساس این بیانیه، این ماموران قصد داشته اند مالکیت معنوی و اطلاعات سری تجاری مثل اطلاعات مربوط به موتور توربوفن مورد استفاده در خطوط هوایی تجاری را سرقت کنند.
وزارت دادگستری آمریکا گفت که این افراد از ژانویه ۲۰۱۰ تا مه ۲۰۱۵ بر دستیابی به اطلاعات موتور توربوفن به کار رفته از خطوط هوایی آمریکا و اتحادیه اروپا متمرکز بوده اند.
به گفته مقام‌های آمریکایی، این موتور با شراکت یک تولیدکننده تجهیزات هوافضای فرانسوی که دفتری در استان ژیانگسوی چین دارد و یک شرکت مستقر در ایالات متحده تولید می‌شود.
براساس این گزارش، این ماموران چینی چندین شرکت هوافضای مستقر در ایالت‌های آریزونا، ماساچوست و اورگان آمریکا را هک کرده اند.

نظرات بینندگان