arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۳۸۳۸۴
تاریخ انتشار: ۴۳ : ۱۶ - ۰۹ آبان ۱۳۹۷

نکونام: کدام بازی داوری به نفع تیم من بوده آقای معلوم الحال؟!

جواد نکونام سرمربی نساجی مازندران به ادعای مالک یکی از تیم ها درباره اثرگذاری او روی کمیته داوران پاسخی تند داده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

جواد نکونام سرمربی نساجی مازندران به ادعای مالک یکی از تیم ها درباره اثرگذاری او روی کمیته داوران پاسخی تند داده است.

نساجی مازندران پس از صعود تاریخی به لیگ برتر با گذشت ۱۰ هفته در رتبه چهاردهم جدول رده بندی قرار دارد ولی جواد نکونام، سرمربی این تیم معتقد است که جایگاه تیمش به دلیل اشتباهات مکرر داوری غیر حقیقی است.

از بازی برابر ماشین سازی آغاز کنیم.

پیش از آغاز مسابقه هم گفته بودم که ماشین سازی با دفاع چند لایه تنها برای کسب حداقل امتیاز به میدان می‌آید ولی بازیکنان خط جلو این تیم بسیار زهردار هستند. بر همین اساس تاکتیکی اتخاذ کردیم که به مهاجمان این تیم فرصت گلزنی ندهیم و فکر می‌کنم به جز شوتی که بازیکن آنها روانه دروازه کرد و به تیر برخورد کرد که البته آن هم از راه دور بود، فرصت دیگری به حریف ندادیم. در طول مسابقه سعی کردیم از نقاط ضعف حریف برای گلزنی استفاده کنیم که متاسفانه به هدف‌مان نرسیدیم.

 

هواداران نساجی چندان از نمایش تیم شما راضی نیستند و اعتقاد دارند که تیم شما توانایی انجام بازی تهاجمی را دارد.

 

همه مربیان براساس ابزاری که در اختیار دارند، برای مسابقات برنامه‌ریزی می کنند ولی من از شما یک سوال دارم، به جز بازی برابر ماشین سازی که من هم اعتقاد دارم نمایش مطلوبی ارائه ندادیم، در کدام مسابقه ضعیف بازی کردیم. اینکه هوادار بخواهد تیمش تهاجمی بازی کند، طبیعی است ولی آیا من چنین ابزاری در اختیار دارم؟ اگر در یک مسابقه بی محابا حمله کنیم و چند گل دریافت کنیم، آیا هواداران تنها به صرف اینکه بازی تهاجمی ارائه دادیم، راضی خواهند بود؟ قطعا اینطور نیست.

 

ولی این بازیکنان را خودتان انتخاب کردید.

 

بله درست است ولی در چه شرایطی؟ ما تیمی بودیم که تازه به لیگ برتر صعود کردیم و علاوه بر اینکه در جذب بازیکن محدودیت داشتیم از لحاظ مالی هم قادر به رقابت با خیلی از تیم های دیگر نبودیم. به طور مثال ما شب قرار عقد قرارداد را با بازیکن مدنظرمان می گذاشتیم و صبح متوجه می شدیم که با مبلغی بسیار بیشتر به تیم دیگری رفته است ولی با این وجود با توجه به بودجه ای که در اختیار داشتیم، بهترین نفرات را جذب کردیم.

بسیاری معتقدند که بازیکنان نساجی در خارج خانه بهتر از داخل خانه بازی می کنند.

 

در پایان مسابقه بسیاری از خبرنگاران اعتقاد داشتند که هواداران می گویند نساجی در خارج و داخل خانه به یک شکل بازی می کند که من در کنفرانس پس از مسابقه برابر ماشین سازی هم گفتم اگر اینگونه هست من خیلی خوشحالم و حالا شما می گویید که در خارج خانه بهتر بازی می کند. به هر حال دلیل آن این است که زمین استادیوم وطنی چمن مصنوعی است که کیفیت لازم را ندارد.

پس از روند فنی تیم تان رضایت دارید.

 

واقعا از لحاظ فنی راضی هستم. شما ببینید اگر الان دو یا سه امتیاز بیشتر داشتیم در کجای جدول بودیم. جدول را ببینید تا متوجه شوید که تیم های پرمهره ای که هزینه های میلیاردی انجام داده اند، در کجای جدول حضور دارند. شرایط تیمی ما حداقل از پنج یا ۶ تیمی که بیشتر از ما هزینه کرده اند، بهتر است. فقط کافی است سطح عملکرد تیم ها را ببینید تا متوجه شوید که شرایط تیمی ما خیلی بهتر است. ولی متاسفانه مسائل داوری موجب شده که شرایط مان در جدول خوب نباشد. باز هم می‌گویم اگر تنها دو یا سه امتیاز بیشتر داشتیم، الان کجای جدول بودیم؟

 

البته طبق نظر کارشناسان داوری حق با شماست و تا پایان هفته دهم نساجی یکی از تیم هایی بوده که بیشترین ضربه را از داوری خورده است.

 

از هفته دوم و بازی برابر تراکتورسازی سوت های اشتباه داوران علیه نساجی آغاز شده و هر هفته هم تکرار می شود. در دیدار برابر ماشین سازی هم یک صحنه مشکوک به پنالتی رخ داد که امیدوارم اشتباه کرده باشم. با این وجود هنوز نتوانستیم حق تیم نساجی و هوادارانش را بگیریم. شرایط ما را در جدول می بینید، در حالی که باید با تیم های بالای جدولی تنها چند امتیاز اختلاف داشته باشیم تنها به دلیل اشتباهات داوری نتواستیم به حق مان برسیم.

 

به نظر شما اظهارات یکی از مالکان باشگاه ها که در سال گذشته بارها به نکونام اتهام دخالت در چینش داوران را زده بود، می تواند روی این اشتباهات تاثیر گذاشته باشد؟

 

نه، اصلا چنین احساسی ندارم که حرف های یک فرد معلوم الحال بخواهد روی داوران تاثیر بگذارد ولی یک سوال دارم، در سال گذشته اشتباهات داوری در کدام مسابقه به سود تیم من بوده است؟ بگویید تا من هم بدانم. امسال را هم که داری می بینید.
پیش بینی خودتان در ابتدای فصل و در پایان هفته دهم حضور در جایگاه چندم جدول بود؟

 

با توجه به برنامه ریزی که کرده بودیم، فکر می کردیم که جایگاه مان در جدول کمی بهتر باشد ولی وقتی در مسابقات گل، پنالتی، خطا و مسائل دیگری علیه تیم ما رقم می خورد، می شود جایگاه فعلی مان در جدول که غیر حقیقی است.

نظرتان در مورد بازی مقابل پدیده؟

 

پدیده تیم خیلی خوبی است که اگر خاطرتان باشد سال گذشته هم در نیم فصل نخست در بالای جدول حضور داشت ولی به دلیل مشکلاتی که برایش به وجود آمد به رده های پایین سقوط کرد. امسال هم در صدر جدول قرار دارد و مدعی قهرمانی هستند. بازیکنان خیلی خوبی دارد که مهمتر از همه چند سال است که در کنار هم بازی می کنند و قطعا لیاقت حضور در صدر جدول را هم داشته اند. این مسائل کار ما را سخت می کند ولی انشالله به زمین می رویم تا بتوانیم نتیجه لازم را کسب کنیم.

 

نساجی نسبت به ابتدای فصل، باید با تیم هایی که حداقل روی کاغذ حریفان ساده تری محسوب می شوند بازی کند. به نظر شما می تواند به رتبه های بالاتر جدول صعود کند؟
باور کنید در فوتبال اصلا بازی راحت وجود ندارد، مخصوصا برای نساجی که تازه به لیگ برتر صعود کرده است. شرایط ما با بقیه تیم هایی که سال ها در لیگ برتر حضور دارند متفاوت است و اصلا اینگونه نیست که بگوییم جایگاه مان بهتر خواهد شد. ما باید همه تلاش مان را به کار بگیریم و امتیازات لازم را کسب کنیم تا در نهایت بتوانیم سهیمه نساجی در لیگ را حفظ کنیم.

به عنوان آخرین سوال، گفته بودید در نیم فصل بازیکنان جدیدی جذب می کنید، آیا مذاکره ای هم داشته اید؟

 

الان هفته دهم لیگ است و هنوز پنج هفته به پایان نیم فصل نخست زمان باقی مانده است و زمان کافی برای مذاکره با بازیکنان مد نظرمان داریم ولی قطعا چند بازیکن به تیم ما اضافه خواهد شد.

منبع : بانک ورزش 

نظرات بینندگان