arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۳۸۴۴۸
تاریخ انتشار: ۴۲ : ۲۱ - ۰۹ آبان ۱۳۹۷

جعبه سیاه هواپیمای سقوط کرده اندونزی ردیابی شد

رئیس گروه جستجوی هواپیمای مسافربری شماره JT610 شرکت لیون ایر اندونزی که روز دوشنبه در دریای جاوه با 189 مسافر سقوط کرد خبر از ردیابی جعبه سیاه این هواپیما در اعماق این دریا داد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

جعبه سیاه هواپیمای سقوط کرده اندونزی ردیابی شد'محمود سیائوقی' رئیس سازمان جستجو و نجات اندونزی شامگاه چهارشنبه با اعلام این خبر گفت: غواصان همچنین تکه هایی از بدنه هواپیما را در مسیری بسیار دورتر از منطقه ای که گفته می شود محل اصلی سانحه بوده، پیدا کردند. 
وی در گفت وگو با خبرنگاران افزود: جستجوگران در اعماق آبهای دریای جاوه موفق به دریافت سیگنال هایی از جعبه سیاه هواپیما نیز شده اند.
وی توضیح داد: بسیاری از بقایای مرتبط با مسافران این هواپیما را که در این سانحه کشته شدند پیدا کنند.
به گفته وی اما جریان های شدید عمق دریا مانع از پیدا کردن بدنه اصلی هواپیما توسط گروه نجات شده درحالیکه اعتقاد براین است که به محل آن نیز نزدیک شده اند.
وی گفت: در واقع گروه نجات معتقدند بدنه اصلی هواپیما با جریان های دریایی به مناطقی بسیار دورتر از محل حادثه برده شده است.
طبق آخرین گزارش ها همچنین تاکنون بقایای 48 مسافر این هواپیما در آب های این دریا پیدا شده است.
هواپیمای «737 ماکس 8 » متعلق به شرکت «لاین ایر» بامداد دوشنبه (29 اکتبر) هفتم آبان ماه از جاکارتا عازم شهر «پانگکال پینانگ» در جزیره «بانگکا» اندونزی بود که 13دقیقه پس از پرواز، در دریای جاوه در شرق این کشور سقوط کرد.
سقوط هواپیمای مسافربری شرکت لاین ایر اندونزی در آب‌های سوماترا در سواحل شرقی این کشور با 189 مسافر دومین فاجعه هوایی در تاریخ اندونزی محسوب می شود.
بیش از 20 مسافر این پرواز از مسئولان و کارکنان دولتی از جمله وزارت دارایی اندونزی، یک مسافر و خلبان نیز شهروند ایتالیا و تعدادی هم کودک و نوزاد بودند. 
گزارش شرکت لاین ایر نیز حاکی است : قریب به 60 غواص اندونزیایی و تعدادی دیگر از کشورها تلاش بسیاری را برای یافتن جعبه سیاه هواپیما از روز گذشته ( سه شنبه ) آغاز کرده اند اما تاکنون نتیجه ای حاصل نشده است.
سازمان ملی جستجو و نجات اندونزی روز سه شنبه نیز گزارش دادکه یافتن بدنه اصلی هواپیما بسیار مهم است که بخشی از آن اکنون در حدود 30 تا 40 متری دریای خروشان جاوه قرار دارد و از 5 فروند ناو جنگی خواسته شده دراین زمینه به اندونزی کمک کنند.
مسئولان اندونزیایی امروز اعلام کردند که تمام هواپیماهای مدل بوئینگ مدل 737-MAX را که نمونه آن دوشنبه گذشته در دریای جاوه در شرق این کشور سقوط کرد،با برنامه ریزی مشخص مورد بازبینی ایمنی پرواز قرار می دهند.
فاجعه سقوط این هواپیمای مسافربری با شماره پرواز JT610 نگرانی ها در مورد ایمنی این مدل از بوئینگ را در صنعت هواپیمایی اندونزی افزایش داده است.

نظرات بینندگان