arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۳۸۶۰۱
تاریخ انتشار: ۱۶ : ۱۹ - ۱۰ آبان ۱۳۹۷

نروژ در حمایت از ادعاهای دانمارک، سفیر ایران را احضار کرد

وزیر خارجه نروژ روز پنجشنبه گفت به سفیر ایران اطلاع داده شده که اوسلو «با نگرانی‌های زیادی» ادعاهای دانمارک را دنبال می‌کند.پلیس دانمارک روز سه‌شنبه بدون ارائه هیچ مستنداتی عوامل منتسب به ایران را به حمله به یک فرد در خاک این کشور متهم کرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

نروژ در حمایت از ادعاهای دانمارک، سفیر ایران را احضار کرد.

خبرگزاری آسوشیتدپرس روز پنجشنبه نوشت وزیر خارجه نروژ، سفیر ایران در اوسلو را برای گفت‌وگو پیرامون ادعاهای دانمارک علیه ایران، احضار کرده است.

«این اریکسن سوئردید»، وزیر خارجه نروژ روز پنجشنبه گفت به آقای «محمد حسین حبیب‌الله‌زاده»، سفیر ایران اطلاع داده شده که اوسلو «با نگرانی‌های زیادی» ادعاهای دانمارک را دنبال می‌کند.

پلیس دانمارک روز سه‌شنبه بدون ارائه هیچ مستنداتی عوامل منتسب به ایران را به حمله به یک فرد در خاک این کشور متهم کرد.

«آندره ساموئل‌سن»، وزیر خارجه دانمارک در یک کنفرانس خبری گفت معتقد است حکومت ایران عامل این حمله بوده و به همین دلیل سفیر دانمارک را از تهران برای مشورت فرا می‌خواند.

به دنبال این اقدام کپنهاگ، «بهرام قاسمی»، سخنگوی وزارت خارجه ایران ادعاها را «مغرضانه» خواند و انتساب عملیات ادعایی به جمهوری اسلامی را تکذیب کرد. وی طرح این ادعاها را «در ادامه توطئه‌ها و دسیسه‌های دشمنان شناخته شده روابط خوب و رو به گسترش ایران و اروپا در شرایط خاص و خطیر کنونی» توصیف کرد.

منبع: فارس
نظرات بینندگان