arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۳۸۷۳۱
تاریخ انتشار: ۲۱ : ۱۵ - ۱۱ آبان ۱۳۹۷

ایلان ماسک: تسلا قصد دریافت سرمایه از عربستان سعودی را ندارد

ایلان ماسک مدیرعامل تسلا اعلام کرد که تسلا هیچ برنامه ای برای دریافت سرمایه از عربستان سعودی ندارد. این موضوع با ماجرای قتل جمال خاشقچی بی ارتباط نیست.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

ایلان ماسک مدیرعامل تسلا اعلام کرد که تسلا هیچ برنامه ای برای دریافت سرمایه از عربستان سعودی ندارد. این موضوع با ماجرای قتل جمال خاشقچی بی ارتباط نیست.

به گزارش سرویس آی تی و فناوری انتخاب، ماسک اعلام کرد که با توجه ماجرای قتل جمال خاشقچی چندان رغبتی به همکاری با سعودی ها ندارد.گرچه وی افزود بین دولت عربستان و مردم این کشور تمایز قائل می شود و مشکلی با کشور عربستان و مردم ندارد.

ماسک صراحتا در بخشی از سخنانش گفت: "احتمالا تسلا از عربستان سعودی پس از مرگ جمال خاشقچی، روزنامه نگار سعودی، پولی نمی گیرد."

این در حالی است که مدتی پیش ماسک در ماه آگوست در قالب یک پست جنجالی اعلام کرده بود قصد دارد سهام شرکت تسلا را با قیمت 420 دلار برای هر سهم بفروشد، اگرچه این ادعا به سرعت تکذیب شد اما صندوق مالی خصوصی عربستان سعودی یکی از نخستین موسساتی بود که تمایل خود را برای خرید این سهم اعلام کرد.

ماسک در پاسخ به سوالات در مورد خاشقچی و مرگش گفت: " این بسیار بد است که عربستان درگیر چنین ماجرایی است. بنابراین ما احتمالا نمی خواهیم با دولت عربستان همکاری کنیم."

هفته گذشته دادستانی عمومی عربستان سعودی برای نخستین بار اعلام کرد که قتل خاشقچی در کنسولگری سعودی در استانبول،رخ داده است. با این حال در خصوص عوامل اجرا کننده این قتل و نحوه آن اما و اگرهایی وجود دارد.

پادشاهی عربستان نیز که ابتدا هر گونه دخالتی در ناپدید شدن خاشقچی را رد می کرد، اکنون از برخی رفتارهای افراطی و کنترل نشده در این خصوص حرف می زند.

ماسک در خصوص نفوذ عربستان در سیلیکون ولی مدعی شد که همه سرمایه های عربستان در سیلیکون ولی دولتی نیست. او گفت: "من فکر می کنم فقط باید در نظر داشته باشیم که یک کشور کامل وجود دارد و شما نمی توانید بگویید همه سرمایه داران، به ویژه سرمایه داران خارج نشین عربستان سعودی دولتی هستند. بنابراین فکر می کنم شما نمی توانید کل کشور را با یک قلم مو رنگ کنید. "

نظرات بینندگان