arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۳۸۷۶۵
تاریخ انتشار: ۰۱ : ۲۰ - ۱۱ آبان ۱۳۹۷

ده ها فلسطینی با گلوله نظامیان اسرائیل در غزه زخمی شدند

ده ها فلسطینی در «راهپیمایی بزرگ بازگشت» در مناطق مرزی نوار غزه با فلسطین اشغالی به ضرب گلوله نظامیان صهیونیست زخمی و یا بر اثر استشاق گاز آشک آور دچار آسیب شدند
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ده ها فلسطینی با گلوله نظامیان اسرائیل در غزه زخمی شدند

راهپیمایی امروز همزمان با سالروز صدور بیانیه شوم و ننگین «بالفور» برگزار ‌شد.
دوم نوامبر 1917 میلادی مصادف با 11 آبان 1296 روز صدور نامه تاریخی بود که از سوی «آرتور جیمز بالفور» وزیر خارجه وقت انگلیس خطاب به «والتر روتشیلد» سیاستمدار یهودی ‌تبار و عضو مجلس عوام انگلیس نوشته شد. 
در این نامه که به «بیانیه بالفور» (Balfour Declaration) شهرت یافت وزیر خارجه انگلیس از «موضع مثبت» دولت انگلیس برای «ایجاد خانه ملی برای یهودیان در سرزمین فلسطین» خبر داد. 
در میان فلسطینی ها و ملت های عرب و مسلمان از بیانیه بالفور و وعده واگذاری سرزمین فلسطین به یهودیان به «پیمان شوم» و «وعده کسی که مالکیتی ندارد به کسی که استحقاق آن را ندارد» یاد می شود.
هیات عالی برگزاری راهپیمایی بازگشت و شکستن محاصره پیشتر در بیانیه ای از فلسطینیان ساکن غزه، کرانه باختری و سرزمین های اشغالی 1948 و حتی خارج از فلسطین برای مشارکت و همسویی با راهپیمایی بزرگ بازگشت دعوت کرده بود.
سی و دومین جمعه راهپیمایی بزرگ بازگشت، امروز تحت عنوان 'ملت ما وعده شوم بالفور را حذف خواهد کرد' برگزار شد.
وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرد که تاکنون 32 نفر از جمله 7 نفر که هدف تیر مستقیم نظامیان صهیونیست قرار گرفته بودند به بیمارستان منتقل شده اند و ده ها نفر نیز که بر اثر استنشاق گاز اشک آور آسیب دیده بودند به طور سرپایی مداوا شدند.
شاهدان عینی نیز گفتند که تانک های رژیم صهیونیستی اقدام به تیراندازی به سوی اردوگاه العوده واقع در شرق خان یونس کردند . 
مردم غزه از دهم فروردین امسال (30 مارس) هر جمعه با عنوان «راهپیمایی بزرگ بازگشت» در مناطق مرزی غزه با فلسطین اشغالی تظاهرات می کنند که تاکنون دست کم 206 فلسطینی به ضرب گلوله نظامیان صهیونیست شهید و بیش از 22 هزار نفر زخمی شده اند.

نظرات بینندگان