arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۳۹۰۲۶
تاریخ انتشار: ۳۵ : ۱۰ - ۱۳ آبان ۱۳۹۷

مخالفت مجلس با تشکیل کمیسیون ویژه مقابله با تحریم‌ها

نمایندگان مجلس با تقاضای تعدادی از نمایندگان برای تشکیل کمیسیون ویژه مبارزه با تحریم‌ها مخالفت کردند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

نمایندگان مجلس با تقاضای تعدادی از نمایندگان برای تشکیل کمیسیون ویژه مبارزه با تحریم‌ها مخالفت کردند.

به گزارش ایسنا، در جلسه علنی امروز یکشنبه مجلس نمایندگان با ۸۸ رای موافق، ۱۱۱ رای مخالف و ۷ رای ممتنع از مجموع ۲۳۳ نماینده حاضر در مجلس با تشکیل کمیسیون ویژه مقابله با تحریم‌ها مخالفت کردند.

محمد علی پورمختار نماینده کبودر آهنگ، به عنوان یکی از متقاضیان تشکیل این کمیسیون در توضیح دلایلش گفت: با وجودی که مردم ایران در طول ۴۰ سال گذشته جانانه از نظام دفاع کردند، و آمریکا هم هیچ غلطی نمی‌تواند کند. با تصویب تحریم‌ها مواجهیم که ما وظیفه داریم از مردم در مقابل این تحریم‌های ظالمانه دفاع کنیم.

وی با بیان این که مجلس امروز نقش بسیار مهم و تاریخی دارد، گفت: ما باید با تحریم‌ها مقابله کنیم. امروز می‌توانیم با تشکیل کمیسیون ویژه در این موضوع متمرکز شویم.

پورمختار توضیح داد: کمیسیون‌های تخصصی درگیر رسیدگی به طرح‌ها و لوایح خود هستند به همین دلیل باید کمیسیون ویژه‌ای تشکیل شود تا با تحریم‌ها مقابله گردد. قطعا می‌توان از ظرفیت بزرگ دیپلماسی پارلمانی در این راه استفاده کرد و با ورود مجلس اثرات تحریم را کاهش داد و آن را دور زد همچنین باید از ظرفیت بخش خصوصی و فعالان اقتصادی نیز بهره گرفت.

وی در پایان تاکید کرد که باید کمیسیون ویژه‌ای برای مقابله با تحریم‌ها به صورت ویژه کار کند تا نقش آفرینی کند همچنین اتاق فکری در این باره تشکیل شود.

نظرات بینندگان