arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۳۹۰۸۳
تاریخ انتشار: ۴۴ : ۱۴ - ۱۳ آبان ۱۳۹۷

سخنگوی سپاه: سال گذشته ۵۰ اقدام ترور‌یستی در مرز‌های شرقی برای ربودن مرزبانان ناکام ماند

سخنگوی سپاه گفت که گروهک‌های تروریستی که اقدام ناجوانمردانه ربودن مرزبانان را انجام دادند احتمالا وابسته به سرویس‌های عربستانی‌ها هستند.اکنون که اتفاق ناگوار ربوده شدن مرزبانان افتاده است، سپاه از تمام ظرفیت محلی که در منطقه دارد و از طریق قدرت نرمی که در سیستان و بلوچستان دارد موضوع را به شدت دنبال می‌کند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :


سخنگوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: گروهک‌های تروریستی که اقدام ناجوانمردانه ربودن مرزبانان را انجام دادند احتمالا وابسته به سرویس‌های عربستانی‌ها هستند.

به گزارش تسنیم، سردار سرتیپ دوم پاسدار رمضان شریف ظهر امروز در جمع خبرنگاران این شهرستان در رابطه با ربوده شدن مرزبانان ایرانی اظهار داشت: مرزبانان در همه دنیا از احترام خاصی پیش ملت‌هایشان برخوردارند هستند به ویژه اگر آن مرزبانان، مرزبانان محلی باشند و از کوی و برزن خودشان حفاظت و حراست کنند، به ویژه در منطقه سیستان و بلوچستان به دلیل استقرار شرایط خاصی که در آنجا داریم گروهک‌های وابسته به سرویس‌های بیگانه همواره تلاش می‌کنند تا به مرزبانان ما آسیبی برسانند.

وی افزود: در طول سال گذشته گروهک‌ها از نقاط مختلف مرزی به ویژه در منطقه سراوان بیش از ۵۰ مورد برای ربودن برخی از مرزبان‌های محلی ما اقدام داشتند که در اکثر قریب به اتفاق آن‌ها موفق نشدند که این مرزبانان را بربایند.

سخنگوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی عنوان کرد: اکنون که اتفاق ناگوار ربوده شدن مرزبانان افتاده است، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از تمام ظرفیت محلی که در منطقه دارد و از طریق قدرت نرمی که در منطقه سیستان و بلوچستان دارد موضوع را به شدت دارد دنبال می‌کند.

وی بیان کرد: سپاه پاسداران هم از طریق روابطی که در توافقات نظامی با ارتش پاکستان و همچنین مرزبانی نیرو‌های پاکستانی دارد با سفر سردار پاکپور فرمانده نیروی زمینی این موضوع را دنبال کرده و در کشور نیز به لحاظ دیپلماسی، سفر وزیر امور خارجه را به پاکستان داشتیم.

سردار شریف گفت: آنچه که تاکنون مشخص است، پاکستانی‌ها نیز هم در حوزه نظامی، دفاعی و امنیتی و هم در حوزه دپیلماسی، نظامیان و سیاسیون آن‌ها تلاش کردند که همکاری کنند و قول مساعد دادند، اما آنچه که مشهود است و از قبل نیز برای ما روشن بود این است که گروهک‌های تروریستی که این اقدام ناجوانمردانه را انجام دادند احتمالا وابسته به سرویس‌های عربستانی‌ها هستند و باید تلاش ویژه‌ای شود تا از آن طریق فشار ویژه‌ای به آن‌ها وارد بیاید و امیدواریم در آینده نزدیک این اتفاق بیفتد.

وی تصریح کرد: در سال‌های گذشته آمریکایی‌ها قدرت بزرگ نظامی، اقتصادی، سیاسی و دپیلماسی بوده‌اند و بعد از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی آن‌ها قدرت مطلقه منطقه بودند، اما در سال‌های اخیر با رفتار‌هایی که آمریکایی‌ها داشتند ما شاهد افت هژمونی آمریکا هم در حوزه نظامی و هم در حوزه اقتصادی و دفاعی هستیم البته این حرفی نیست که ما بزنیم، اگر به محتوای بیانات کاندیدا‌های ریاست جمهوری دوره اخیر آمریکا نگاه کنید می‌بینید که خود آن‌ها به صراحت اعتراف کردند به دلیل هزینه‌هایی که در خارج از مرزهایشان داشته‌اند در حوزه‌های مختلف با مشکلات جدی در داخل مواجه هستند.

سخنگوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اظهار داشت: دو سال قبل در آمریکا شاهد جنبش ۹۹ درصدی بودیم یعنی آمریکا هم در حوزه اقتصادی، نظامی و دیپلماسی قدرت آمریکایی‌ها رو به افول است و اگر به سلسله مقالاتی که اندیشمندان آمریکایی منتشر می‌کنند نگاه کنید همه گواه بر این است و ما نیز در منطقه خودمان این را می‌بینیم که قدرت آمریکایی‌ها در حال فروپاشی است.

وی افزود: ما اگر خودمان صادقانه با مردم صحبت کنیم از اول انقلاب تحریم بودیم و در مقاطعی این تحریم را به حوزه‌های بیشتری تسری دادند مثلا در حوزه نظامی و دفاعی ما از اول انقلاب تاکنون در تحریم بودیم و جالب اینجاست که در همین حوزه نیز بیشترین پیشرفت‌ها را داریم.

سردار شریف عنوان کرد: فشار آمریکایی‌ها در حوزه‌های دیگر را نیز به طور یقین باید به فال نیک بگیریم، چون در واقع ما تلاش می‌کنیم تا با پیدا کردن راهکار‌ها و با بهره‌گیری از استعداد‌های خودمان آن کمبود‌ها را مرتفع کنیم.

وی بیان کرد: ساده‌ترین مثالش این است چند سال قبل گفتند به ایران اجازه واردات بنزین نمی‌دهیم و ایران را از این جهت با مشکل مواجه می‌کنیم، اما بالاخره با تلاش جانانه‌ای که در کشور انجام گرفت امروز با افتتاح پالایشگاه ستاره خلیج فارس مدعی نیستیم بلکه نشان دادیم قادر هستیم بنزین مورد نیازمان را تامین کنیم.

سخنگوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تصریح کرد: ما آن تحریم نفت و بنزین را به فال نیک گرفتیم و در حوزه تولید بنزین به خودکفایی رسیدیم، امروز نیز در این مرحله تلاش و همت همه مسئولان است که با در پیش گرفتن استراتژی اقتصاد مقاومتی پایه‌ها و بنیان‌های اقتصادی کشور را مستحکم کنند تا ان شالله این گونه تکانه‌ها نتواند آسیبی به ما برساند.

وی خاطرنشان کرد: راهپیمایی امروز ۱۳ آبان در واقع نشان داد که پس از ۴۰ سال مبارزه ما با آمریکایی‌ها ملت ما همچنان در صحنه است و از آمریکا به شدت متنفر و به آرمان‌های انقلاب پایبند است البته ممکن است مردم از عملکرد برخی گلایه داشته باشند، اما این‌ها امور طبیعی است و مردم ما استراتژی مبارزه با آمریکا و استراتژی تداوم و تعمیق بخشی انقلاب اسلامی را همچنان پشتیبان هستند و در دستور کار دارند.

نظرات بینندگان