arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۳۹۰۸۷
تاریخ انتشار: ۰۹ : ۱۵ - ۱۳ آبان ۱۳۹۷

هاشم زایی: امضای شهرداران مشمول قانون منع به کارگیری بازنشسته‌ها بعد از ۲۴ آبان قانونی نیست/ جو مجلس موافق استفساریه نیست

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور گفت: قانون منع به کارگیری بازنشسته ها که عده ای به دنبال این هستند که استثنائاتی به آن اضافه کنند، با رای بالایی تصویب شده است؛ ۱۹۰ نماینده به آن رأی دادند اما باز استفساریه آوردند که آن هم رای نیاورد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور با بیان اینکه جو مجلس موافق استفساریه نیست گفت: شهردارانی که مشمول قانون منع به کارگیری بازنشسته ها هستند اگر بعد از مدت مقرر یعنی ۲۴ آبان ماه، متنی را امضا کنند، امضای آنها قانونی نیست.

عبدالرضا هاشم زایی در گفت و گو با شفقنا در خصوص قانون منع به کارگیری بازنشسته‌ها اظهار کرد: قانون منع به کارگیری بازنشسته ها که عده ای به دنبال این هستند که استثنائاتی به آن اضافه کنند، با رای بالایی تصویب شده است؛ ۱۹۰ نماینده به آن رأی دادند اما باز استفساریه آوردند که آن هم رای نیاورد.

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور با بیان اینکه استفساریه به احتمال زیاد رای نمی‌آورد گفت: به نظر من استفساریه رای نمی ‌آورد و اگر همه شهرداران هم به این استفساریه اضافه شوند باز جو مجلس با آن موافق نیست. چون قطعا قانونی که با رای بالا تصویب شده است اجازه اضافه کردن استثنائات به آن را نمی‌دهند.

نماینده مردم تهران، ری و شمیرانات در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه این قانون بسیار محکم است بیان کرد: در مورد این قانون همه اظهار نظر کردند و ریاست جمهوری آن را ابلاغ کرد و شهردارانی که مشمول قانون منع به کارگیری بازنشسته ها هستند اگر بعد از مدت مقرر یعنی ۲۴ آبان ماه، متنی را امضاء کنند، امضای آنها قانونی نیست.

هاشم زایی در پایان خاطرنشان کرد: این قانون، ضمانت اجرا دارد و اگر ابهامی در قانون باشد به مجلس این اجازه داده شده که آن را تفسیر کند و مجلس این را در مورد تهران تفسیر کرده است و قصد دارند در مورد کل شهرداران بیاوردند که به نظر من آن هم رأی نمی‌آورد.

نظرات بینندگان