arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۳۹۱۵۳
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: ۴۲ : ۲۲ - ۱۳ آبان ۱۳۹۷

روایت پمپئو از پوستر هالیوودی ترامپ در مورد تحریم های ایران

وزیر خارجه آمریکا در گفت ‌وگو با شبکه سی بی اس به پوستر جنجالی که رئیس جمهور این کشور درباره تحریمهای ایران منتشر کرد واکنش نشان داد و گفت: به جهان اخطار داد این رژیم که با سرمایه گذاری بر حزب الله لبنان، اسرائیل را تهدید می‌کند، این رژیم که چند هفته قبل در دانمارک در پی ترور بود ، این رژیمی که حمایت مالی از حوثی‌های یمنی که با موشک به ریاض و دبی حمله می‌کنند را ادامه می‌دهد، متوقف خواهد شد. این رفتار باید تغییر یابد و تحریم‌های آمریکا از بامداد دوشنبه بازاعمال خواهند شد
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

وزیر خارجه آمریکا یکشنبه شب در گفت‌وگو با شبکه خبری «سی‌.بی. اس» با اشاره به اعمال مجدد تحریم ها علیه ایران و تمجید از اقدام‌های ضد ایرانی «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا تاکید کرد که واشنگتن به دنبال تغییر رفتار ایران است.

 به نوشته وبگاه «وزارت خارجه آمریکا» «مایک پامپئو» در گفت‌و‌گو با «جان دیکرسون» مجری  شبکه خبری سی. بی. اس اظهار داشت که رفتار رژیم ایران باید تغییر کند و به همین جهت تحریم‌های آمریکا علیه ایران از بامداد دوشنبه به وقت تهران باز اعمال می‌شود.

پامپئو در پاسخ به سوالی درباره شرکتهای اروپایی که با ایران تجارت می‌کنند گفت: این شرکتهای اروپایی اجازه ندارند نه با آمریکا و نه با ایران تجارت کنند. از ماه مه که رئیس جمهور خروج از توافق هسته‌ای را اعلام کرد آنها از این کار منع شده‌اند. تعداد زیادی از شرکتهای اروپایی از ایران خارج شده‌اند. صدها تاجر نیز همینطور. جهان فهمیده است که این تحریمها واقعی و خیلی مهم هستند و این فرصت را فراهم کرده تا ایران را از داشتن ثروت و پولی که برای ادامه اقدامات خرابکارانه به آن نیاز دارند متوقف کند.  

وزیر خارجه آمریکا درباره پوستر جنجالی که ترامپ در توئیتر خود منتشر کرد و الهام گرفته از یک سریال آمریکایی بود نیزگفت: «او به جهان اخطار داد این رژیم  که با سرمایه گذاری بر حزب الله لبنان، اسرائیل را تهدید می‌کند، این رژیم که چند هفته قبل در دانمارک در پی ترور بود ، این رژیمی که حمایت مالی از حوثی‌های یمنی که با موشک به ریاض و دبی حمله می‌کنند را ادامه می‌دهد، متوقف خواهد شد. این رفتار باید تغییر یابد و تحریم‌های آمریکا از بامداد دوشنبه بازاعمال خواهند شد.»  

 وی در پاسخ به سئوالی درباره آغاز مجدد برنامه هسته‌ای در ایران گفت: «اطمینان داریم که ایرانی‌ها چنین تصمیمی را اتخاذ نخواهند کرد.»

پامپئو  در ادامه با پرداختن به موضوع قتل «جمال خاشقچی» روزنامه نگار منتقد رژیم آل سعود در ترکیه و رایزنی‌های واشنگتن با دولت‌های ترکیه و سعودی گفت، لازم است که مسئول این قتل را پیدا کنیم.

وی در ادامه با اشاره به حفظ روابط راهبردی با ریاض گفت:«ما درباره ایران با عربستان گفت‌و گو کردیم و پادشاهی سعودی شریک مهم آمریکا در تغییر رفتار ایران، بزرگترین حامی تروریست در جهان است.»

پامپئو همچنین در پاسخ به سئوالی درباره احتمال مشارکت ولی‌عهد عربستان در قتل روزنامه نگار منتقد عربستان گفت: «قصد داریم در هرجا که حقایق هست به تعقیب آن بپردازیم.»

وزیر خارجه آمریکا همچنین درباره آخرین وضعیت گفت‌وگوها  با کره شمالی و تهدید این کشور درباره از سرگرفتن برنامه‌های موشکی و اتمی در صورت عدم رفع تحریم‌ها گفت: « این هفته در نیویورک با «کیم یونگ چول» همتای کره شمالی خود نشستی برگزار می‌کنم  و انتظار داریم به برخی پیشرفت‌های واقعی چون اطمینان از برگزاری نشست بین سران دو کشور که در آن قادریم گام‌های ضروری برای خلع سلاح اتمی را برداریم، نائل شویم.»

وزیر خارجه آمریکا بامداد یکشنبه نیز در سخنانی مدعی شده بود که تحریم‌ها مردم ایران را هدف قرار نمی‌دهد.

او در صفحه توئیتر خود نوشته بود که هدف دولت آمریکا از احیای تحریم‌ها این است که حکومت ایران را به متوقف کردن آنچه «فعالیت‌های مخرب» خوانده شده، متقاعد کند.

منبع: فارس
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
رامین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۱۰ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۳
0
4
پمپئو احمق
تحریم های شما برای مردم است
گل افشان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۴
0
1
با سلام
آمریکا رژیمی هست که صدها سال بر جهان ظلم نموده است، رژیم اشفالگر فلسطین صهیونیستهای اسرائیلی اشغالگران فلسطین جنایتکاران وهابی آل سعود را حمایت می کند و از جنایت قتل خاشقچی هم حمایت می کند پس ظلمهای آمریکاست که باید پایان پیدا نماید.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۲۷ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۴
0
1
این چند صباح هم خواهد گذشت وچیزی نصیبتان نخواهدشد دست خالی بجای اولتان برخواهید گشت الان در حال حاضر فضای عمومی جامعه ایرانی بسمت درستی در حرکت است و هر روز که بگذرداین نور تحریم کمرنگ و کمرنگتر میشودبطوریکه هرگز نوری از آن دیده نمیشود . دیگه حربه ایی برای استفاده از آن در دست ندارید .
نظرات بینندگان