arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۳۹۲۱۳
تاریخ انتشار: ۱۴ : ۱۰ - ۱۴ آبان ۱۳۹۷

جنگنده‌های عربستان ۸۰ بار الحدیده یمن را بمباران کردند

منابع یمنی یکشنبه شب گزارش دادند: جنگنده‌های عربستان طی ساعت‌های گذشته بیش از ۸۰ مرتبه الحدیده را بمباران کردند. این درحالی است که طی ۲۴ ساعت گذشته ۱۱۳ تن از نیرو‌های وابسته به ائتلاف سعودی در عملیات ارتش و کمیته‌های مردمی در استان الحدیده کشته و ۱۵۶ نفر دیگر زخمی شدند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

منابع یمنی یکشنبه شب گزارش دادند: جنگنده‌های عربستان طی ساعت‌های گذشته بیش از ۸۰ مرتبه الحدیده را بمباران کردند.

به گزارش پایگاه خبری المسیره یمن، جنگنده بمب افکن‌های عربستان بیش از ۸۰ مرتبه منطقه موسوم به کیلومتر ۱۶ و خیابان «خمسین» و مناطق اطراف آن در الحدیده را بمباران کردند.
این درحالی است که طی ۲۴ ساعت گذشته ۱۱۳ تن از نیرو‌های وابسته به ائتلاف سعودی در عملیات ارتش و کمیته‌های مردمی در استان الحدیده کشته و ۱۵۶ نفر دیگر زخمی شدند.
پیش‌تر 'محمد عبدالسلام' سخنگوی انصارالله در توئیتی نوشت: ائتلاف سعودی با وجود افزایش حملات هوایی به الحدیده، ناتوان از هرگونه پیشروی در این منطقه است.
نیرو‌های ارتش و کمیته‌های مردمی یمن همچنین در محور عملیاتی مرزی جیزان واقع در جنوب عربستان حمله نیرو‌های سعودی در ارتفاعات «جحفان» را دفع شمار زیادی از آن‌ها را کشته یا زخمی کردند.
عربستان از روز ششم فروردین سال ۹۴ در قالب ائتلافی از چند کشور عربی و با کمک و چراغ سبز آمریکا، حملات گسترده‌ای را علیه یمن، فقیرترین کشور عربی آغاز کرد تا به بهانه بازگرداندن منصور هادی رئیس جمهوری مستعفی این کشور به قدرت، به اهداف و زیاده خواهی‌های سیاسی خود جامه عمل بپوشاند.
تجاوز سعودی‌ها به یمن تاکنون منجر به کشته شدن بیش از ۱۶ هزار یمنی بی گناه و ویرانی این کشور شده است.

نظرات بینندگان