arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۳۹۲۵۰
تاریخ انتشار: ۰۵ : ۱۳ - ۱۴ آبان ۱۳۹۷

آمادگی «الحشد الشعبی» عراق برای عملیات در خاک سوریه

الحشد الشعبی عراق اعلام کرد که منتظر دستور نخست‌وزیر جدید و توافق نهایی دو طرف عراقی و سوری هستند تا برای انجام عملیات نظامی در عمق خاک سوریه اقدام کنند.الحشد الشعبی تاکنون چندین حمله موشکی در عمق سوریه انجام داده و مقر‌های داعش را هدف قرار داده و شماری از فرماندهان آن را کشته است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

الحشد الشعبی عراق اعلام کرد که منتظر دستور نخست‌وزیر جدید و توافق نهایی دو طرف عراقی و سوری هستند تا برای انجام عملیات نظامی در عمق خاک سوریه اقدام کنند.

به گزارش فارس، «هاشم الموسوی» از رهبران سازمان «الحشد الشعبی» عراق، اعلام کرد که یگان‌های مختلف این سازمان به طور کامل برای نفوذ به خاک سوریه و انجام عملیات نظامی علیه گروه‌های تروریستی داعش آماده‌اند، اما این امر صرفا منوط به توافق دو طرف سوری و عراقی است.

وی در گفتگو با خبرگزاری «المعلومة»، گروه‌های مختلف الحشد آماده‌اند تا گروه‌های تروریستی داعش را در هر نقطه و مکانی تعقیب کنند و آن‌ها را از بین ببرند. دستور نفوذ به خاک سوریه نیز تنها در دست «عادل عبدالمهدی» به عنوان فرماندهی کل نیرو‌های مسلح عراق و توافق بین دو طرف سوری و عراقی است.

الموسوی افزود: الحشد، چندین حمله موشکی در عمق سوریه طی مرحله کنونی انجام داده و مقر‌های داعش را هدف قرار داده و شماری از فرماندهان آن را کشته است.

این مقام عالی‌رتبه در سازمان الحشد الشعبی توضیح داد که مرز‌های عراقی - سوری در حال حاضر در امنیت کاملند و هیچ نقصان و شکاف امنیتی آن را تهدید نمی‌کند. نیرو‌های امنیتی، چند طرح فوق‌العاده نیز برای مقابله با هرگونه نفوذ گروه‌های مسلح به خاک عراق در سایهشرایط جوی نامساعد و بارش شدید باران، تدوین کرده‌اند و در صورت نیاز این طرح‌ها را اجرایی می‌کنند.

یک منبع آگاه و عالی‌رتبه امنیتی در استان الانبار نیز شنبه پیش اعلام کرد که نیرو‌های امنیتی منتظر موافقت عبدالمهدی برای حمله مناطق حضور داعش در داخل خاک سوریه‌اند.

تاکنون جنگنده‌های عراقی چندین بار در خاک سوریه عملیات کرده‌اند. طبق گزارش‌های خبری منابع عراقی، جنگده‌های عراقی تا تابستان گذشته شش بار مواضع داعش در خاک سوریه را بمباران کرده بودند.

سازمان الحشد الشعبی نیز نُهم دسامبر ۲۰۱۷ - (۱۸ آذر ۱۳۹۶) از تسلط کامل نیرو‌های عراقی بر مرز مشترک با سوریه خبر داده بود.

نظرات بینندگان