arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۳۹۳۱۶
تاریخ انتشار: ۴۱ : ۱۹ - ۱۴ آبان ۱۳۹۷

ظریف: سفیر ایران در دانمارک اخراج نشده است/ رد پای موساد در حادثه تروریستی دانمارک

وزیر امور خارجه با اشاره به ادعای برخی از مقامات دانمارکی در خصوص عملیات نافرجام علیه یکی از مخالفان ایرانی و اخراج سفیر ایران در دانمارک، انتساب عملیات ادعایی به جمهوری اسلامی را تکذیب کرد و گفت که به هیچ عنوان اینطور نبوده و سفیر ایران هم از دانمارک اخراج نشده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

وزیر امور خارجه ضمن با تاکید بر اینکه سفیر ایران در دانمارک به موجب حادثه تروریستی اخیر اخراج نشده است، گفت: طرح چنین ادعاهایی در مورد دخالت ایران در این حادثه ساخته موساد است.

به گزارش خانه ملت،‌ محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه با اشاره به ادعای برخی از مقامات دانمارکی در خصوص عملیات نافرجام علیه یکی از مخالفان ایرانی در این کشور و اخراج سفیر ایران در دانمارک، انتساب عملیات ادعایی به جمهوری اسلامی را قویا تکذیب کرد و گفت: به هیچ عنوان اینطور نبوده و سفیر ایران هم از دانمارک اخراج نشده است.

وزیر امور خارجه در ادامه یادآور شد: ما با دولت دانمارک دیدگاه‌های خود را مطرح کردیم و به آنها اذعان داشتیم که پناه دادن به تروریست ها قابل قبول نیست.

ظریف تاکید کرد: طرح چنین ادعاهایی در مورد دخالت ایران در حادثه دانمارک و دستگیری که اخیرا انجام شده ساخته موساد است.

*اعلام آمادگی وزارت خارجه برای کشف حقاق درباره حادثه دانمارک

وزیر امور خارجه همچنین اظهار داشت: با توجه به حادثه پیش آمده؛ ما اعلام آمادگی برای همکاری جهت کشف حقایق کردیم، لذا باید دید دانمارکی‌ها تا چه میزان می‌خواهند به تعهدات بین‌المللی خود عمل کنند.

* اخیرا فین بورج اندرسون، رئیس سرویس امنیتی دانمارک در کنفرانسی خبری با متهم کردن ایران به دست داشتن در حمله به یک شخص دانمارکی ادعا کرد که این حمله علیه رهبر دانمارکی گروهک الاحوازیه انجام گرفته است. اندرسون همچنین در این باره ابراز عقیده کرد که ما با یک سازمان اطلاعاتی ایرانی که برای حمله در خاک دانمارک برنامه ریخته است، طرف هستیم.

نظرات بینندگان