arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۳۹۴۱۵
تاریخ انتشار: ۲۱ : ۱۲ - ۱۵ آبان ۱۳۹۷

ترکیه: هنوز برخی اطلاعات درباره پرونده خاشقجی را اعلام نکرده‌ایم

چاووش‌اوغلو، وزیر خارجه ترکیه گفت که اردوغان مطمئن است که ملک سلمان پادشاه عربستان کسی نبوده که دستور قتل جمال خاشقجی را صادر کرده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

وزیر خارجه ترکیه درباره پرونده قتل جمال خاشقجی روزنامه‌نگار سعودی مقتول واشنگتن پست گفت: هنوز برخی از اطلاعات درباره این پرونده را به اطلاع عموم نرسانده‌ایم.

به گزارش ایسنا، خبرگزاری آناتولی گزارش داد، مولود چاووش‌اوغلو، وزیر خارجه ترکیه در ژاپن اظهار داشت: رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهوری ترکیه مطمئن است که ملک سلمان پادشاه عربستان کسی نبوده که دستور قتل جمال خاشقجی را صادر کرده است.

وی اظهار داشت: ما تمام اطلاعات را زمانی که مطمئن شویم تحقیقات تکمیل شده اعلام خواهیم کرد. ما مدارکی داریم که هنوز افشا نکرده‌ایم.

چاووش‌اوغلو درباره آزادی یک خبرنگار ژاپنی بعد از چند سال اسارت در مرز سوریه گفت: وی به مدت بیش از سه سال به عنوان گروگان گرفته شده بود اما از همان ابتدا ترکیه اعلام کرد که تمام سعی خود را برای آزادی وی انجام خواهد داد.

وی درباره اخبار منتشر شده مبنی بر پرداخت پول برای آزادی این خبرنگار ژاپنی گفت: ترکیه برای آزادی هیچ یک از شهروندان پول پرداخت نکرده است.

چاووش‌اوغلو درباره تحریم‌های آمریکا علیه ایران نیز گفت: براین باوریم که تحریم‌های آمریکا نتیجه‌ای به همراه نخواهد داشت.

نظرات بینندگان