arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۳۹۴۹۷
تاریخ انتشار: ۱۰ : ۲۰ - ۱۵ آبان ۱۳۹۷

علی لاریجانی: اگر موشک داشته باشیم، نمی‌توانند ما را تحقیر کنند/ نادان‌ها فکر می‌کنند تحریم ما را به جان هم می‌اندازد

رییس مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: اگر ایران امروز روی بعد نظامی برای دفاع ملت ایستادگی می‌کند به دلیل این است که این‌ها سلسله سیاست‌مدارانی هستند که اگر با کشور ضعیف روبرو شوند آن را تحقیر می‌کنند مانند عربستان اما اگر ما سلاح و موشک داشته باشیم و روی پای خود بایستیم دیگر نمی‌توانند ما را تحقیر کنند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی در همایش یادواره سرداران و بیش از ۱۵۰۰ شهید فرماندهی انتظامی تهران بزرگ با بیان اینکه ثمره خون شهدا باعث شد تا انقلاب اسلامی سرپا بایستد و ملت بزرگ ایران با عزتمندی زندگی کند، گفت: نیروی انتظامی یک نیروی بسیار مهم برای کشور است فعالیت‌های نیروی انتظامی بسیار گسترده و متنوع بوده و از ایجاد نظم در راهنمایی و رانندگی در شهرها و جاده ها با مواجه با اشرار و کسانی که نظم عمومی را بر می‌زنند و همچنین صیانت از مرزها، مبارزه با قاچاق و ... از وظایف متنوع این نیروی انتظامی است.

وی با بیان اینکه نیروی انتظامی حرکتی بسیار پرتاثیر در کشور دارد، گفت: همه باید قدردان تلاش نیروی انتظامی باشند ما در مراسم اربعین خدمات ارزشمند نیروی انتظامی را شاهد بودیم این حجم جمعیت در فاصله کوتاه باید از مرزها عبور می‌کردند و ایجاد امنیت و انضباط کار بسیار بزرگی در این محدوده بود که البته با لطف خداوند نیروی انتظامی در کارش توفیق داشت و نیروی انتظامی یک حرکت وسیع را برای آسایش زائران انجام داد.

رییس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه امروز مردم ایران با امنیت در کشور و در شهرها و روستاها زندگی می‌کنند و امنیت را مدیون زحمات نیروی انتظامی هستند، گفت: همه ما قدردان زحمات نیروی انتظای به ویژه خانواده شهدا و کسانی که با همه هستی خود برای آسایش مردم تلاش کردند، هستیم. همانطور که شهید مطهری می‌گفت خون شهدا روحیه حماسی به ملت می‌دهد و داشتن تفکر مجاهدانه در کشور باعث ایجاد روحیه حماسی در ملت می‌شود و این روحیه باعث عظمت و عزت ملت ایران می‌شود.

لاریجانی با اشاره به ایام رحلت پیامبر گرامی اسلام و امام حسن و امام رضا (ع) خاطرنشان کرد: در این روزهای حزن انگیز یکی از افتخارات ما مسلمانان این است که ۲۷۳ سال تجربه زیست پاک از سیره پیامبر گرامی اسلام و ائمه معصومین داریم که هیچ خللی در آن وارد نیست و از همه وجوه آن می‌توان برای زندگی برداشت کرد.

وی با بیان اینکه یکی از درس‌های مهم اسلام روحیه استقامت در راه است، گفت: این که اسلام در بطن یک جامعه جاهلی توانست رشد کند به سادگی انجام نشد. مشرکین و افرادی که بر مکه سیطره داشتند نمی‌توانستند پیامبر را تحمل کنند اما پیامبر نه تنها آنها را رها نکرد بلکه ایستادگی کرده و در هدفش استقامت داشت و این استقامت‌ها باعث شد تا حرکت اسلامی ادامه پیدا کند.

وی با اشاره به سیطره اسلام بر امپراطوری‌های بزرگی مانند ایران گفت: زندگی مقاوم است که می‌تواند فکر اصیل را گسترش دهد امروز نیز آن چیزی که باعث سرافرازی ملت می‌شود و باعث می‌شود زندگی عزتمندانه داشته باشیم، استقامت است .

رییس مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از صحبت‌هایش با بیان اینکه یکی از نگرانی‌های مهم پیامبر اسلام این بود که دین در جامعه خفیف شود، گفت: در صورتی که دین در جامعه خفیف شود، جزء پوسته آن باقی نمی‌ماند و حقیقت از ذهن می‌رود اگر در اعتقادات دینی خلل ایجاد شود دین تخفیف پیدا می‌کند . شهید مطهری نیز در زمان اوایل انقلاب نسبت به این موضوع بسیار نگران بودند.

وی با بیان اینکه بخش دیگری از دین شعائر آن است، گفت: وقتی در کشوری ظاهر شعائر حفظ شود اما باطن نداشته باشد دین تخریب شده است. روحیه مجاهدان رکن دیگر دین است که اگر روحیه مجاهدانه از دین نیز رخت بر بندد، به گفته مولا علی (ع) لباس ذلت بر تن آن جامعه پوشانده می‌شود امروز نیز جوامعی هستند که اگرچه پول دارند نفت و گاز دارند اما ذلیل‌اند مثل عربستان که اسراییل امروز به آن دستور می‌دهد .

لاریجانی با بیان اینکه افتخار بزرگ ملت ایران این است که تربیت راه امام را در خود حفظ کرده است، گفت: امام جریان مجاهدت را در کشور ما زنده کرد. شهدا فرزند امام هستند و احیاگر تفکر اسلام بودند امروز اگرچه به ملت ایران فشار می‌آورند اما ایران روی پای خود ایستاده و درست است که کشورها علیه ایران شعار می‌دهند و حرف می‌زنند اما در دل خود برای ایران احترام قائلند. چرا که ایران روی پای خود ایستاده است بسیاری از کشورهای منطقه امکانات بیشتری از ما دارند و می‌توانند روی پای خود بایستند آنها منابع داشته و می‌توانند به مردم آموزش استقامت و ایستادگی دهند اما به جای آن به آمریکا پایگاه می‌دهند و ذلیلانه زندگی می‌کنند.

رییس مجلس شورای اسلامی با اشاره به رفتار و عجیب و غریب رییس‌جمهور آمریکا گفت: رییس‌جمهور عجیب و غریب آمریکا با کشورهایی که به آمریکا پول داده‌اند با ادبیات سخیف صحبت می‌کند و جالب اینجاست که این کشورها نیز ناراحت نمی‌شوند و ما به جای آنها ناراحت می‌شویم چرا که نباید با مسلمانان این گونه صحبت کنند اما متاسفانه این‌ها به جای اینکه سختی را تحمل کنند ذلت را می‌پذیرند.

وی با تاکید بر اینکه فرزندان امام استقامت کردند، گفت: یک روز استقامت در جنگ بود و امروز به شکل دیگری از استقامت روبرو هستیم. امامان معصوم در دوران حکومت خود اهل خیانت نبودند چرا که آن را خلاف انسانیت می‌دانستند، اما امروز سیاست بین‌المللی چیز دیگری است ما در این جنگل سیاست بین‌المللی زندگی می‌کنیم. دولت‌ها به دنبال منافع خود هستند و قانون زورگویی در دنیا حاکم شده است ما این را در قضیه هسته‌ای شاهد بودیم .

لاریجانی تاکید کرد: اگر ایران امروز روی بعد نظامی برای دفاع ملت ایستادگی می‌کند به دلیل این است که این‌ها سلسله سیاست‌مدارانی هستند که اگر با کشور ضعیف روبرو شوند آن را تحقیر می‌کنند مانند عربستان اما اگر ما سلاح و موشک داشته باشیم و روی پای خود بایستیم دیگر نمی‌توانند ما را تحقیر کنند.

رییس مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: یک تفکر این است که در ظاهر حقوق بشر را رعایت می‌کنند اما در واقع به پیمان‌ها خیانت می‌کنند تفکر دیگر نیز تفکر پیامبر و ائمه معصومین است که پای پیمان خود می‌ایستادند و پیمان‌شکن نبودند. یکی از سنت‌های پیامبر برای رسیدن به اهداف استفاده از وسیله حق بود ایشان از هر وسیله‌ای برای رسیدن به اهداف خود استفاده نمی‌کردند اما امروز سیاست اینگونه است که از هر وسیله‌ای برای رسیدن به هدف استفاده می‌کنند.

رییس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ملتی می‌تواند سرافراز باشد که مجاهد و جوانمرد باشد و روح بزرگ داشته باشد، گفت: می‌خواهند ائتلاف استراتژیک علیه ایران راه بندازند البته در گذشته هم این کار را کردند و در هنگام حادثه اهواز نیز دو کشور کوچک در منطقه جسارت کردند اما ما یادمان نمی‌رود آنها هم بدانند که با ملتی مقاوم مواجه هستند.

وی ادامه داد: امروز هم بساط تحریم اقتصادی راه انداختند و فکر می‌کنند که تحریم ما را به جان هم می‌اندازد آنقدر نادان هستند که می‌گفتند با تحریم بنیه ایران را برهم می‌زنند اگر چه تحریم‌ها علیه ملت ایران ظالمانه و برخلاف مقررات بین‌المللی است و همه در سطوح مختلف آن را محکوم می‌کنند اما چون می‌خواهند زورگویی کنند، تصور می‌کنند که از این طریق می‌توانند با انقلاب اسلامی تسویه حساب کنند و اشتباه می‌کنند آنها فکر می‌کردند صادرات نفت ایران را در آبان به صفر می‌رسانند  و می‌توانند به ما لطمه بزنند اما موفق نشدند البته ما با مشکلاتی روبرو هستیم اما از آنجا که ملت هوشیار است و تدابیر مختلفی انجام شده موفق نمی‌شوند. آنها پیمان‌شکنی می‌کنند اما باید بدانند که این کارشان پاسخ دارد.

وی با بیان اینکه در تحریم‌ها باید از ظرفیت مردم استفاده کنیم، گفت: بنیه اقتصادی کشور ما ضعیف نیست تحریم به نفع اقتصاد کشور است اگر درست بفهمیم اگر بستر را برای حضور مردم فراهم کنیم و استعداد کشور‌مان را بالفعل کنیم، امروز باید روحیه مجاهدانه در عرصه دیگر ظهور پیدا کند و باعث شود تحول اقتصاد کشور  ایجاد شود. ما کشور بی‌بضاعتی نیستیم نفت و گاز و امکانات داریم و باید به طور طبیعی صادرات داشته باشیم و امروز باید بیشترین توجه ما به تولید داخل باشد و این عزم در کشور به وجود آید.

وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری با دقت راه را برای ورود مردم و جوانان به عرصه اقتصاد باز می‌کنند تا از این تنگنا به درآییم، گفت: این کشورها که ما را تحریم می‌کنند برخی به دنبال منابع هستند برخی کشورهای دیگر نیز به دنبال منافع هستند و مطمئن باشید نمی‌توانند همه منافذ را بر ما ببندند این منافذ ایجاد شده و نمی‌توانند بر ما بسیار سخت بگیرند.

لاریجانی با اشاره به ساخت موشک گفت: این کشورها می‌دانند اگر جنگ راه بیاندازند ایران با روحیه استقامت آنها را تعقیب می‌کند از همین رو به دنبال جنگ نیستند ما اگر اقتصاد مقاوم داشته باشیم آنها دیگر نمی‌توانند به دنبال تحریم بروند.

منبع: ایلنا
نظرات بینندگان