arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۳۹۵۲۳
تاریخ انتشار: ۱۷ : ۲۲ - ۱۵ آبان ۱۳۹۷

ایران و روسیه در خصوص تحریم های آمریکا تبادل نظر کردند

سفیر جمهوری اسلامی ایران در مسکو و معاون وزیر امور خارجه روسیه در خصوص تحریم های جدید آمریکا علیه ملت ایران و تداوم اجرای برجام گفت وگو و تبادل نظر کردند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

وزارت امور خارجه روسیه روز سه شنبه اعلام کرد: مهدی سنایی و سرگئی ریابکوف درخصوص مسائل مهم بین المللی از جمله وضعیت پیرامون برنامه جامع اقدام مشترک موسوم به برجام تبادل نظر کردند.


این نشست یک روز پس از اعمال تحریم های جدید آمریکا علیه ملت ایران در ساختمان وزارت امور خارجه روسیه در مسکو برگزار شده است.


سفیر ایران پس از این دیدار در توئیتر خود نوشت: بازگشت تحریم‌های آمریکا علیه ایران و خیمه شب بازی رسانه ای همراه آن به افزایش بی اعتمادی جهان به آمریکا دامن می زند.


سنایی افزود: رویگردانی بیشتر جامعه جهانی از آمریکا و سیاست های یک بام و دو هوای آن و خودباوری، همبستگی ملی و تلاش بیشتر ایرانیان در راه است.


مقام های روسیه به دقت وضعیت پیرامون تحریم های جدید آمریکا که بر خلاف معیارهای بین المللی علیه ملت ایران وضع شده اند را پیگیری می کنند چرا که معتقدند آمریکا ممکن است چنین اقدامی را علیه آنان و چین نیز به اجرا بگذارد.


دفتر مطبوعاتی کاخ کرملین روز سه شنبه اعلام کرد: شورای امنیت روسیه به ریاست ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری این کشور برای بررسی موضوع تحریم های آمریکا علیه ملت ایران تشکیل جلسه داده است.


در گزارش کرملین گفته شد: شرکت کنندگان در جلسه شورای امنیت روسیه در خصوص اوضاع بوجود آمده پس از اعمال تحریم های ایالات متحده علیه ایران گفت وگو و بر ماهیت غیرقانونی بودن این گونه اقدامات تاکید کردند.


وزیر امور خارجه روسیه نیز در اسپانیا با انتقاد شدید از تحریم‌های یکجانبه آمریکا علیه ایران، آن‌ها را فاقد هرگونه مشروعیت و نقض فاحش قطعنامه‌ شورای امنیت سازمان ملل متحد دانست.


آمریکا روز گذشته (دوشنبه) تحریم هایی را در عرصه های نفتی و بانکی و برخی عرصه هادر مورد ایران وضع کرد.


واشنگتن با توجه به مخالفت بین المللی با رویکردهای ضدایرانی خود مجبور شد هشت کشور را از تحریم نفتی علیه ایران معاف کند.


دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا 18 اردیبهشت ماه گذشته خروج واشنگتن از برجام را اعلام کرد اما بلافاصله دیگر کشورهای امضا کننده این توافق یعنی انگلیس، فرانسه، آلمان، چین و روسیه ضمن محکوم کردن خروج این کشور از این توافق چندجانبه بین المللی، تاکید کردند که به برجام پایبند مانده و از تجارت شرکت هایشان با ایران حمایت می کنند.


ترامپ با حربه تروریسم اقتصادی و تحریم های یک جانبه غیرقانونی و فشار به جامعه جهانی به دنبال ایجاد جنگ روانی و القای انزوای ایران است اما تجربه ماه های اخیر و همراهی نکردن جهان با آمریکا نشان داد که این کشور هیچگاه به هدف خود دست نخواهد یافت.


تحریم هایی که آمریکا یک جانبه علیه ملت ایران اعلام می کند، از مدت ها قبل شروع شده و جامعه جهانی با آنها همراهی نکرده است و ترامپ ناگزیر برخی کشور های خریدار نفت را از تحریم معاف کرده است.


حسن روحانی رئیس جمهوری اسلامی ایران تاکید کرده است هیچ تحریمی نیست که آمریکا بخواهد بعدا انجام دهد، بعضی از افرادی که در آمریکا به دنبال تحریم ایران بودند بیش فعال بودند؛ بنابراین هیچ چیز جدیدی برای نوامبر ( 13 آبان ماه) وجود ندارد که انجام دهند و این یک موضوع کاملا تبلیغی و روانی است.


کارشناسان و ناظران منطقه ای و بین المللی، تاکید دارند که آمریکا هرگز قادر نیست خرید نفت از ایران را با اعمال تحریم ها به صفر برساند و حتی وزیر نفت سعودی اعتراف کرده است که عربستان قادر نیست با افزایش صادرات خود مانع افزایش بهای نفت در بازار جهانی شود.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان