arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۳۹۵۳۳
تاریخ انتشار: ۳۲ : ۲۳ - ۱۵ آبان ۱۳۹۷

افشاگر جاسوسی‌های آمریکا: نرم‌افزار شرکت اسرائیلی در قتل خاشقچی نقش داشت

تحلیلگر سابق سیا و افشاگر برنامه‌های جاسوسی آمریکا روز سه‌شنبه گفته نرم ‌افزار یک شرکت صهیونیستی در قتل روزنامه‌نگار منتقد سعودی نقش داشته است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

«ادوارد اسنودن»، تحلیلگر سابق سیا و افشاکننده برنامه‌های گسترده جاسوسی آمریکا روز سه‌شنبه گفته نرم‌افزارهای یک شرکت جاسوسی رژیم صهیونیستی در ردیابی روزنامه‌نگاران نقش داشته است.

به نوشته جروزالم‌پست، اسنون علاوه بر این گفته این نرم‌افزارها تا حدی در ردیابی یا قتل جمال خاشقچی، روزنامه‌نگار منتقد سعودی هم نقش ایفا کرده‌اند. 

روزنامه صهیونیستی نوشته اسنودن سه‌شنبه‌ شب از مکان نامعلومی در روسیه از طریق ویدئو کنفرانس برای مخاطبان اسرائیلی سخنرانی کرد. 

با آنکه اسنودن از بیم دستگیری و تحویل به مقام‌های آمریکایی در این جلسه حضور نداشت به سوالات «رام بن باراک»، معاون سابق رئیس موساد و حاضران در این نشست پاسخ داد. 

اسنودن در این جلسه از اقدامات خود برای افشای جاسوسی‌های «آژانس امنیت ملی آمریکا» از شهروندان سراسر نقاط جهان دفاع کرد. 

او که پیمانکار سابق «آژانس امنیت ملی» و تحلیلگر سیا بود، سال ۲۰۱۳ بعد از افشای عملیات گسترده جاسوسی‌های آمریکا از طریق تماس‌های تلفنی و اینترنت به روسیه فرار کرد. 

این تحلیلگر سابق سیا برای متقاعد کردن آن دسته از هوادارانش که از او خواسته‌اند به صورت علنی با رژیم صهیونیستی تماس نداشته باشد گفت: «مانند اکثر آمریکایی من هم مخالف اشغالگری [اسرائیل علیه فلسطینی‌ها] هستم. من از کسانی که می‌خواهند به این اشغالگری پایان دهند حمایت می‌کنم. ولی به نظر من، پیشرفت بدون گفت‌وگو حاصل نخواهد شد.»

اسنودن در پاسخ به این سوال که آیا میزان جاسوسی اسرائیل از دنیا به اندازه جاسوسی آمریکایی‌ها از دنیا است گفت: «اسرائیلی‌ها یکی از شریکان نزدیک ما هستند. اسرائیلی‌ها داند تلاش می‌کنند هر کاری را که ما انجام می‌دهیم و خودشان انجام نمی‌دهند را انجام دهند.احتمالاً به ما حسادت می‌کنند.»

منبع: فارس
نظرات بینندگان