arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۳۹۵۴۰
تاریخ انتشار: ۰۱ : ۰۰ - ۱۶ آبان ۱۳۹۷

تحریم دوباره روسیه از سوی امریکا؛ این بار به بهانه حمله شیمیایی

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا می‌گوید این وزارتخانه در هماهنگی با کنگره، قصد دارد که به دلیل دست داشتن ادعایی روس‌ها در حمله شیمیایی سالزبوری، باز هم مسکو را تحریم کند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

«هیثر نوئرت» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد که وزارت متبوعش قصد دارد، به دلیل نقش ادعایی روسیه در حمله شیمیایی به یک جاسوس دوجانبه سابق در یکی از شهرهای انگلیس، تحریم‌های جدیدی علیه مسکو اعمال کند.

آنطور که نوئرت گفته، وزارت خارجه آمریکا در حال رایزنی با کنگره برای اعمال این تحریم‌های جدید در قالب یک مصوبه قانونی است.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در این خصوص به خبرگزاری روسی اسپوتنیک گفته: «امروز وزارت (خارجه آمریکا) به کنگره اطلاع داد که فدراسیون روسیه، ملزومات اجرایی قانون کنترل و حذف تسلیحات شیمیایی مصوب سال 1991 را اجرا نمی‌کند و ما قصد داریم که به همین دلیل، بر مبنای همین قانون، تحریم‌های جدیدی علیه روسیه اعمال کنیم.»

منظور آمریکایی‌ها از پایبند نبودن روسیه به این قانون، همان حمله به «سرگئی اسکریپال» جاسوس دوجانبه سابق و دخترش در شهر سالزبوری است.

روسیه که به شدت اتهام انگلیس مبنی بر دست داشتن در این حمله شیمیایی را رد می‌کند، بارها از انگلیس خواسته که امکان اجرای تحقیقات مشترک و یا حداقل ملاقات فرستادگان مسکو با اسکریپال را فراهم کند اما لندن همیشه از قبول این پیشنهاد طفره رفته است.

سخن از اعمال تحریم‌های جدید علیه روسیه، فقط 2 روز پس از شروع اعمال دور جدید تحریم‌های ایران و ساعاتی پس از برگزاری نشست شورای امنیت ملی روسیه برای بررسی تحریم‌های ایران در رسانه‌ها پیچید.

منبع: فارس
نظرات بینندگان