arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۳۹۷۰۶
تاریخ انتشار: ۰۲ : ۰۰ - ۱۷ آبان ۱۳۹۷

نماینده دموکرات: نتایج انتخابات میان دوره ای باعث شد، ترامپ یاد بگیرد که بالاتر از قانون نیست

«جرولد نادلر» که قرار است ریاست کمیته قضایی مجلس نمایندگان آمریکا را برعهده بگیرد، گفت: نتایج انتخابات میان دوره ای باعث خواهد شد دونالد ترامپ «یاد بگیرد که او بالاتر از قانون نیست.»
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

نادلر نماینده دموکرات از ایالت نیویورک است و حزبش توانسته است، کنترل مجلس نمایندگان را از جمهوریخواهان بازپس بگیرد. وی اظهار داشت: این انتخاباتی درباره مسئولیت پذیری بود. دونالد ترامپ شاید از شنیدن این سخن خوشحال نشود اما این اولین باری است که دولت وی باید پاسخگو شود.


نادلر افزود: ترامپ یاد خواهد گرفت که او بالاتر از قانون نیست.


این نماینده دموکرات اظهار داشت که کمیته قضایی مجلس نمایندگان از این پس روی سیاست های مهاجرتی، زیست محیطی و خدمات بهداشت و درمان در دولت ترامپ متمرکز خواهد شد.


وی افزود که این کمیته فعلا برنامه برای استیضاح ترامپ ندارد و این مساله نتایج تحقیقات «رابرت مولر» بازپرس ویژه پرونده دخالت ادعایی روسیه در انتخابات 2016 آمریکا بستگی دارد.


نادلر گفت: باید ببینیم که تحقیقات مولر به کجا می رسد. به نظرم، هنوز زود است که درباره استیضاح صحبت کنیم.


ترامپ روز چهارشنبه در توئیتی نسبت به هر گونه اقدام دموکرات ها برای تحقیقات در مورد فعالیت های دولتش هشدار داد. وی نوشت: اگر دموکرات ها تصور می کنند که می توانند در مجلس نمایندگان پول مالیات دهندگان را برای تحقیق در مورد ما خرج کنند، ما نیز مجبور خواهیم شد که در سنا در خصوص درز اطلاعات طبقه بندی شده توسط آنها تحقیقاتی را انجام دهیم.


روز سه شنبه انتخابات میان دوره ای آمریکا برگزار شد که به باور تحلیلگران، این انتخابات یک همه پرسی در خصوص دو سال نخست ریاست جمهوری ترامپ بود.


طبق آرای شمارش شده، جمهوریخواهان توانستند با کسب دستکم 51 کرسی اکثریت را در سنا حفظ کنند. اما دموکرات توانستند با کسب حداقل 222 کرسی کنترل مجلس نمایندگان را از دست جمهوریخواهان خارج کنند.

منبع: ایرنا
برچسب ها: انتخابات ، ترامپ ، دموکرات
نظرات بینندگان