arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۳۹۷۰۹
تاریخ انتشار: ۱۶ : ۰۰ - ۱۷ آبان ۱۳۹۷

طرح ایجاد خط آهن مشترک بین اسراییل و کشورهای عربی حوزه خلیج فارس

در ادامه روند عادی سازی روابط رژیم صهیونیستی و برخی کشورهای عربی منطقه ، وزیر حمل و نقل این رژیم که در سلطنت عمان به سر می برد، از طرح ایجاد خط آهن مشترک بین این رژِیم و کشورهای عربی حوزه خلیج فارس خبر داد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

به گزارش انتخاب به نقل از پایگاه اطلاع رسانی 'عربی 21' حاکیست : ' یسرائیل کاتس' که در همایش بین المللی حمل و نقل در مسقط سخن می گفت ، اظهار داشت که این طرح دریای مدیترانه را به خلیج فارس وصل خواهد داد.


به گفته وزیر رژیم صهیونیستی این طرح که ' خط آهن صلح ' نام دارد و از حمایت 'دونالد ترامپ' رییس جمهوری آمریکا هم برخوردار است می تواند پایان دهنده اختلافات سیاسی و ایدئولوژیک اعراب و اسراییل باشد.


وی توضیح داد که این طرح بر دو فکر اصلی استوار است اول اینکه اسراییل به یک پل زمینی و دوم اردن به مرکز حمل و نقل منطقه ای تبدیل شوند . ضمن اینکه خط آهن مذکور می تواند به منافع عربستان و کشورهای خلیج فارس و اقتصاد فلسطین هم کمک کند.


مقام صهیونیستی ادعا کرد که این خط آهن می تواند به یک کریدور تجاری جدید در منطقه تبدیل شود و اقتصاد همه کشورها از جمله اسراییل ، عربستان ، اردن ، فلسطین ، کشورهای حاشیه خلیج فارس و حتی در آینده ، عراق را هم منتفع کند.


سفر وزیر حمل و نقل رژیم صهیونیستی به مسقط دوهفته بعد از آن انجام شد که 'بنیامین نتانیاهو' نخست وزیر این رژیم به عمان رفت و با سلطان قابوس پادشاه این کشور دیدار کرد.


سفر وزیر صهیونیستی مانند حضور نتانیاهو با مخالفت کاربران عمانی در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی به ویژه توئیتر مواجه شد.


اعتراض به عادی سازی روابط برخی کشورهای عربی با رژیم صهیونیستی بعد از آن شدت گرفت که 'میری ریگو' وزیر فرهنگ و ورزش رژیم صهیونسیتی جمعه (4 ابان ماه)، در سفری بی سابقه به همراه یک هیات ورزشی اسرائیلی وارد امارات شد تا در مسابقات جودو در ابوظبی شرکت کند.


سفر این وزیر صهیونیستی به امارات در حالی صورت گرفت که مناسبات میان رهبران رژیم صهیونیستی و برخی رهبران جهان عرب از جمله ابوظبی و ریاض به شدت در حال گسترش است.


گزارش ها حاکی از آن است که در پی کسب مدال طلای جودوکار رژیم صهیونیستی در ابوظبی پرچم این رژیم به اهتزاز درآمده و سرود ملی اسرائیل در امارات طنین ‌انداز شد، اقدامی که خشم کاربران عرب در شبکه های اجتماعی را به همراه داشته است.


در اقدام تحریک آمیز دیگر، وزیر فرهنگ و ورزش اسرائیل، از مسجد 'شیخ زاید بن سلطان' در ابوظبی، پایتخت امارات متحده عربی دیدن کرد.


کشورهای عربی به ویژه امارات ، در حالی در رقابت برای علنی کردن و عادی سازی روابط خود با اسرائیل هستند که نظامیان رژیم صهیونیستی همچنان به اقدامات خودسرانه علیه مردم فلسطین از جمله تخریب منازل مسکونی آنها ، حملات هوایی و تحریم غزه ادامه می دهد.


به عقیده کارشناسان، کشورهای حاشیه خلیج فارس با بی توجهی به مسئله فلسطین به عنوان مهمترین مسئله مرکزی جهان اسلام، نگرانی از برقراری روابط دوستانه با دشمن صهیونیستی ندارند آن هم در شرایطی که 'نفتالی بنت' وزیر آموزش و پرورش رژیم صهیونیستی به تازگی اعلام کرد که تنها با تشدید کشتار و استفاده بیشتر از زور در نوار غزه، آرامش به این باریکه برمی گردد.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان