arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۳۹۸۴۸
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۲۳ - ۱۷ آبان ۱۳۹۷

هلدینگ ژاپنی آماده بارگیری نفت ایران می‌شود

با اعطای معافیت از تحریم ایران به ژاپن، شرکت هلدینگ ژاپنی جی‌اکس‌تی‌جی می‌گوید آماده می‌شود تا برای بارگیری نفت خام ایران در ماه دسامبر اقدام کند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

شرکت هلدینگ ژاپنی جی‌اکس‌تی‌جی می‌گوید آماده می‌شود تا برای بارگیری نفت خام ایران در ماه دسامبر اقدام کند. این پس از آن انجام شد که دولت ژاپن به این شرکت خبر داد که با وجود اعطای معافیت از سوی آمریکا، حالا می‌تواند واردات نفت خام از ایران را از سر بگیرد.

مدیر و نایب‌رییس ارشد برنامه‌ریزی شرکت هولدینگ جی‌اکس‌تی‌جی، یاسوشی اونودا، گفت که بازوی پالایشگاهی این شرکت، شرکت نفت و انرژی جی‌اکس‌تی‌جی نیپون، به دنبال این است که به همین زودی و برای ماه نوامبر برای بارگیری نفت ایران درخواست بدهد.

اونودا گفت: هنوز زود است که بگوییم که آیا ما برای ماه دسامبر درخواست خواهیم داد یا ماه ژانویه، اما ماه ژانویه محتمل‌تر خواهد بود.

او گفت هنوز مشخص نیست که در کجای ژاپن نفت ایران را تحویل خواهیم گرفت.

اظهارات مقامات جی‌اکس‌تی‌جی پس از آن انجام شد که روز سه‌شنبه منابع آگاه صنعتی خبر دادند بازگشت ژاپن به واردات نفت خام ایران پس از سال نو میلادی انجام خواهد شد، چراکه قبل از رزرو کردن واردات نفت، باید وضعیت بانکی، کشتیرانی و بیمه شفاف‌سازی شده باشند.

اونودا اضافه کرد که دولت هنوز به این شرکت خبر نداده است که چه میزان از نفت خام ایران را می‌تواند وارد کند.

طبق داده‌های وزارت اقتصاد، تجارت و صنعت ژاپن، آخرین محموله نفت ایران در اوایل اکتبر به ژاپن تحویل داده شده است و قبل از تحریم‌ها، ژاپن روزانه ۱۶۴۹۰۰ بشکه نفت از ایران وارد می‌کرده است که این حدود ۵ درصد از کل واردات نفت این کشور است.

منبع: مهر
نظرات بینندگان