arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۳۹۸۵۰
تاریخ انتشار: ۱۷ : ۲۳ - ۱۷ آبان ۱۳۹۷

سفر محرمانه مقام ارشد اماراتی به دمشق

منابع سوری از سفر محرمانه یک مقام ارشد اماراتی به سوریه و بازگشایی رسمی سفارتخانه این کشور در دمشق طی چند هفته آینده خبر دادند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

منابع موثق سوری به روزنامه فرامنطقه‌ای «رای الیوم» اعلام کردند که کار بازسازی سفارت امارات متحده عربی در دمشق به روزهای پایانی خود نزدیک شده و این سفارتخانه طی چند هفته آینده و پیش از پایان سال جاری میلادی، رسما بازگشایی خواهد شد.

این منابع یادآور شدند که یک مقام ارشد اماراتی -که گفته می‌شود «شیخ طحنون بن‌زاید» مشاور امنیت ملی است- چند روز پیش سفری محرمانه به دمشق داشته و حامل پیامی از سوی رهبری امارات درباره مساله بازگشایی سفارتخانه بوده است.

طبق این گزارش، کارهای مربوط به تعمیر و بازسازی، افزون بر یک ماه است که آغاز شده و شامل تعویض شیشه‌های شکسته پنجره‌ها، تعمیر برخی درها و تغییر برخی از اثاثیه است.

منابع مذکور در ادامه گفتند که به تمامی کارکنان محلیِ سفارتخانه ابلاغ شده است تا طی چند روز آینده برای ازسرگیری فعالیت‌هایشان به این مکان بازگردند.

بر این اساس، تماس‌های سرّی میان دولت امارات و دولت سوریه قطع نشده و طی 5 سال گذشته این تماس‌ها در سطوح بالا ادامه داشته است.

کنسولگری سوریه در ابوظبی نیز به ماموریت خود به‌ویژه درخصوص تمدید گذرنامه‌های شهروندان سوریکه در امارات کار می‌کنند، ادامه می‌دهد.

منبع: تسنیم
نظرات بینندگان