arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۴۰۳۰۷
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۳۴ : ۱۳ - ۲۰ آبان ۱۳۹۷
خطاب به اعضای شورای شهر؛

آخوندی: اگر به من رای می دهید باید ریسک همه این حرف هایم را بپذیریم

نامزد تصدی پست شهرداری تهران در جلسه شورای شهر با بیان این که اگر بپذیریم که شهر یک سازمان اجتماعی است پس این سازمان نیاز به یک نظام حکمروایی با استقلال نسبی دارد، گفت: نظام ایران نیاز به نیاز حمکروایی شهری دارد و یکی از دلایل کیفیت پایین زندگی شهری در ایران این است که بحث حکمروایی شهری هنوز پذیرفته است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

نامزد تصدی پست شهرداری تهران گفت: استقلال حداقلی برای حکمروایی مستقل شهری لازم است و چون این در ایران مورد قبول نبوده مدیریت شهری جایگزین شده است.

به گزارش مهر، عباس آخوندی در جلسه شورای شهر تهران با بیان این که اگر بپذیریم که شهر یک سازمان اجتماعی است پس این سازمان نیاز به یک نظام حکمروایی با استقلال نسبی دارد، گفت: نظام ایران نیاز به نیاز حمکروایی شهری دارد و یکی از دلایل کیفیت پایین زندگی شهری در ایران این است که بحث حکمروایی شهری هنوز پذیرفته است.

آخوندی با بیان اینکه در ایران ما یک دولت مرکزی داریم و مفهومی به نام دولت محلی وجود ندارد، گفت: باید از مدیریت شهری به سمت نظام حکمروایی شهری حرکت کرد.

وی افزود: در دنیا نظام دولت مرکزی و محلی وجود دارد و در بعضی کشورها سطح ایالتی هم اضافه می شود اما این موضوع در ایران تنها به دولت مرکزی ختم می شود.

این نامزد تصدی شهرداری تهران گفت: دولت متمرکز در ایران می خواهد برنامه عدم تمرکز را اجرا کند و نتیجه برعکس می شود چرا که باید هویت مستقل شهری برای ایجاد عدم تمرکز در ایران اجرا شود.
به گفته آخوندی، منافع جمعی شهری باید در راستای منافع ملی باشد اما باید در نظر داشت که قطعا منافع شهری کاشان با تهران متفاوت است.

وی ادامه داد: بحث رقابت شهری موتور محرکه در کشورهای جهان است یعنی اینکه شهرها می توانند منافع خودشان را دنبال کنند.

این نامزد تصدی شهرداری تهران افزود: متاسفانه در ایران متفاوت بودن منافع شهری را به رسمیت نشناخته ایم و می توان گفت که خلق مزیت های رقابتی از بین رفته است.

وی تصریح کرد: منافع شهری را یک کسی باید تولید کند و این وظیفه حکومت محلی است که با صلاحیت قانونی و ظرفیت های مالی و اجتماعی و... منافع شهر را تعریف کند.

به گفته وی، تعریف منفعت عمومی شهر با هزینه های مادی، اجتماعی و سیاسی همراه است و خلق منبع مستقل بحث مهمی است که در ایران مغفول مانده است.

آخوندی تاکید کرد: استقلال حداقلی برای حکمروایی مستقل شهری لازم است و چون این در ایران مورد قبول نبوده مدیریت شهری جایگزین شده است.

وی تاکید کرد: ایجاد دولت محلی به معنای ستیز با دولت نیست و در ایران این موضوع به صورت خوبی تعریف نشده است.

آخوندی ادامه داد: مفهوم استقلال شهری به معنی پیشتازی نیست و باید نظامی پاسخگو به شهروندان و دولت پاسخگو باشد.

وزیر سابق شهرسازی گفت: رویکرد من ارتقا شهرداری تهران به دولت محلی اما پاسخگو به دولت و شهروندان تهرانی است که یارای رقابت با شهرهای بزرگ منطقه را داشته باشد. خوندی ادامه داد: از نظر من چالش زیست پذیری و حمل و نقل چالش‌های مهم در سطح ملی و سطح تهران هستند.

وی گفت: از نظر من چند راهکار عمده وجود دارد از جمله بازآفرینی شهری که راهکار بسیار مهمی است.

آخوندی گفت: بازآفرینی به مفهوم اجرای چند پروژه بزرگ شهری در چند محله نیست بلکه منظور از آن بازآفرینی تمام محله شهر تهران است.

وی تأکید کرد :شهرداری تهران باید به ستاد بازآفرینی شهری تهران تبدیل شود و برای هر محله برنامه جامع اقدام مشترک در حوزه بازآفرینی داشته باشیم.

این نامزد تصدی پست شهرداری تهران افزود: در بحث بازآفرینی شهری باید به سمت تقویت شورایاری‌ها برویم و شهرداری را به یک سازمان برای سازماندهی اجتماعی تمام محله های شهر تهران تبدیل کنیم.

وی یکپارچگی را اصلی ترین موضوع حمل و نقل عنوان کرد و گفت: باید در حمل و نقل درون شهری و برون شهری نوع یکپارچگی را ایجاد کنیم.

آخوندی ورود روزانه ۵۰۰ هزار خودرو در تهران را موجب آلودگی هوا و اتلاف زمان شهروندان دانست و گفت: نمی‌توان تردد و حمل و نقل حاشیه شهر تهران را ندیده گرفت و حومه تهران را از تهران جدا کرد بلکه باید نظام یکپارچه برای حمل و نقل تدوین کرد.

نامزد تصدی پست شهرداری تهران آلودگی هوا را چالش دیگر پایتخت عنوان کرد و گفت: می‌توان در مصرف انرژی که هم اکنون ۶۵ درصد مصرف انرژی را مسکن و حمل و نقل به خود اختصاص داده، صرفه‌جویی کرد و با کمک دولت میزان صرفه جویی از محل حمل و نقل را برای رفع معضل ترافیک و آلودگی استفاده کرد.

آخوندی در ادامه توجه به گردشگری با رویکرد حوزه تمدنی را از نکات مهم دانست و افزود: اگر توریسم در حوزه تمدنی ایران فعال شود می‌تواند در درآمدی برای شهر و شهروندان داشته باشد.

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۳۹ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۰
2
1
ای خدا این آخوندی چرا اینقدر حرف میزنه !!!!!!!!!!!!!!! کی این ملت به ارزوی تمام شدن حرف های امثال ایشان میرسد
ایرانی
|
Italy
|
۱۶:۴۳ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۰
2
0
مگه این آقای آخوندی قرار نبود از مجلس اخراج بشه ؟!!!!!!! چه جوری حالا سر از کاندید های شهر داری سر درآورده ؟؟؟؟؟!!!!!! مگه پرونده این آقا رو کسی نداره ؟اصلا حرفهاش رو خوب بخونید ،یک کلمه اش معنا و مفهوم نداره ،خودش هم نمیفهمه چی میگه فقط پروژه رو خوب فهمیده که ،پشت هر پروژه یعنی میلیارد هست ....ایشون هم که ته حساب دختر ش ششصد هزار تومن به گفته خودش در مجلس بیشتر پول نقدی بیشتر نیست ،خجالت هم میکشیدن که پدر شون مطرح کنن. ...،واقعا که......ذهن از تعجب باز میمونه ،ای کاش به جای شیون و مسخره بازی ،حداقل تو روزها ی عاشورا کلماتزندگی ساز مو لایی مسل حسین و عباس رو برای این ملت مفهوم میکردن ( هر ملتی لایق دولتیست که برش حکومت میکند ) این کلمات مقدس رو باید با طلا نوشت بر هر سر درس کوبید
نظرات بینندگان