arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۴۰۳۰۹
تاریخ انتشار: ۴۰ : ۱۳ - ۲۰ آبان ۱۳۹۷

رئیس جمهور عراق: روابط مستحکمی با ایران داریم

'برهم صالح' رئیس جمهوری عراق با تاکید بر روابط دیرینه با ایران خواهان توسعه روابط اقتصادی و امنیتی با ایران شد.برهم صالح در خصوص ماموریت دولت جدید عراق انجام اصلاحات زیربنایی در عراق، مبارزه جدی با فساد، حل مشکل بیکاری، تصویب قانون انتخابات و مذاکره برای حل مشکلات اربیل و بغداد را در راس اولویتهای چهار سال آینده عراق دانست.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

'برهم صالح' رئیس جمهوری عراق با تاکید بر روابط دیرینه با جمهوری اسلامی ایران خواهان توسعه روابط اقتصادی و امنیتی با ایران شد.

به گزارش ایرنا، در مقاله ای که دررسانه های محلی کردستان عراق منتشر شد با اعلام این مطلب نوشت: عراق با جمهوری اسلامی ایران روابط مستحکمی دارد و ما می خواهیم این روابط بیشتر از گذشته توسعه پیدا کرده و همکاری و هماهنگی در راستای توسعه اقتصادی و امنیتی منطقه افزایش یابد.


برهم صالح در خصوص ماموریت دولت جدید عراق انجام اصلاحات زیربنایی در عراق، مبارزه جدی با فساد، حل مشکل بیکاری، تصویب قانون انتخابات و مذاکره برای حل مشکلات اربیل و بغداد را در راس اولویتهای چهار سال آینده عراق دانست.


وی در این خصوص اضافه کرد: انجام اصلاحات زیربنایی، حل مشکل بیکاری، تصویب قانون انتخابات که تضمین کننده شفافیت در انتخابات باشد و آغاز مذاکرات برای حل اختلافات اربیل و بغداد در چهارسال آینده اعتماد بین شهروندان و حاکمیت را بازخواهد گرداند.


برهم صالح افزود: عراق در مبارزه با تروریسم هزینه سنگینی پرداخت کرد اما بدون شک ریشه کن کردن این تروریسم نیازمند ادامه همکاریهای منطقه ای و بین المللی است چرا که تروریسم در ارتباط مستقیم با امنیت همه کشورهاست.


رئیس جمهوری عراق با اشاره به وجود مشکلات متعددی مانند بحران آب، کنترل مرزها و سازماندهی فعالیتهای بازرگانی و توریسم مذهبی و فرهنگی از کشورهای همسایه عراق خواست برای رسیدن به توافقی جامع براساس احترام متقابل با عراق به تفاهم برسند.

نظرات بینندگان