arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۴۰۳۸۷
تاریخ انتشار: ۴۷ : ۲۰ - ۲۰ آبان ۱۳۹۷

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی : بزودی تکلیف رئیس دانشگاه آزاد مشخص می شود

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: موضوع انتخاب رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در کمیته منتخب شورای عالی انقلاب فرهنگی تعیین تکلیف می شود .
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

محمدرضا مخبر دزفولی روز یکشنبه گفت : موضوع انتخاب رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در کمیته منتخب شورای عالی انقلاب فرهنگی تعیین تکلیف می شود .


وی در پاسخ به پرسشی در مورد مشکلات توزیع محصولات شرکت‌‌های دانش بنیان گفت: هرچند شرکت‌‎های دانش بنیان تاکنون محصولات با کیفیت و دارای قدرت رقابت با محصولات خارجی را تولید کرده؛ اما فضا برای عرضه این محصولات چندان مناسب نیست.


وی افزود: در موضوع صادرات این محصولات هم مشکلاتی به چشم می‌خورد و باید مقررات دست و پا گیر برای صادرات محصولات فناورانه برطرف شود.


دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: در صورت رفع موانع به طور حتم می توانیم بسیاری از محصولات شرکت‌های دانش بنیان را صادر کنیم.


رئیس ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور گفت: بخش‌های اقتصادی دولت در وزارت امور اقتصادی و دارایی و در وزارت صنعت ، معدن و تجارت و ... در این زمینه باید پیشگام باشند. باید موانع از سر راه صادرکننده محصولات دانش بنیان برداشته شود.


مخبر دزفولی ادامه داد: اگر روند فروش و صادرات محصولات دانش بنیان تسهیل شود منجر به افزایش ثروت کشور خواهد شد.


دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در پاسخ به سوال دیگری در مورد بازنگری نقشه جامع علمی کشور نیز گفت: همانگونه که مقام معظم رهبری فرمودند بعد از گذشت قریب به هفت سال از ابلاغ نقشه جامع علمی کشور و اجرای قابل قبول بخش‌های مهمی از این سند مهم توسط همه دستگاه‌های مسئول، به طور قطع این سند با توجه به نیازهای امروز کشور بازنگری شود.


رئیس ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور افزود: راهبردها و جهت‌گیری‌های اصلی این سند باید یک بار دیگر مورد بازخوانی، اصلاح و ویرایش قرار گیرد.


دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی ابراز امیدواری کرد به زودی فراخوان عمومی و نظرخواهی از نخبگان علمی حوزوی و دانشگاهی کشور به این منظور انجام خواهد شد.


وی افزود: البته در بازنگری این سند موضوع کاربردی کردن دستاوردهای علمی کشور مد نظر است و به همین منظور از فعالان بخش صنعت و اقتصاد هم در این زمینه دعوت به همکاری می شود.


مخبر دزفولی افزود: از هم اکنون از همه نخبگان علمی و اقتصادی کشور دعوت می‌کنم تا نظرات و پیشنهادهای خود را به دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی و ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشو ارائه دهند.


عضو هیات علمی دانشگاه تهران در پاسخ به سوال دیگری در مورد سند الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت نیز گفت: این الگو پایه 50 ساله حرکت کشور در ابعاد مختلف است و بنابراین باید برای استفاده از همه ظرفیت‌های مختلف کشور در مسیر تحقق این الگوی مهم استفاده کنیم.
وی افزود: هرچه این پیش نویس پخته تر شود و با نظرات علمی و کارشناسی ابعاد آن بهتر روشن شود در مرحله اجراء بهتر پیش خواهد رفت.
مخبر دزفولی ادامه داد: اجرای این سند مهم نیازمند برنامه‌ریزی کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت است.
عضو پیوسته فرهنگستان علوم جمهوری اسلامی ایران گفت: باید بعد از فراخوان رهبر معظم انقلاب در زمینه بررسی و اظهار نظر علمی پیرامون سند الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت، باید یک پویش و موج حرکت علمی در میان نخبگان و دانشگاهیان ایجاد شود. در شورای عالی انقلاب فرهنگی هم به این منظور کارگروهی تشکیل شده است.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان