arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۴۰۴۲۰
تاریخ انتشار: ۳۲ : ۲۳ - ۲۰ آبان ۱۳۹۷

دیپلمات فرانسوی: بانک‌ها بابت تحریم‌ها بسیار وحشت کرده‌اند/ در چند ماه آینده خطر کمبود دارو در ایران وجود خواهد داشت

سفیر فرانسه در سازمان ملل متحد از تاثیر گذاشتن تحریم‌های آمریکا بر بخش دارویی ایران خبر داد و در این زمینه مدعی شد: واقعیت این است که بانک‌ها بابت تحریم‌ها بسیار وحشت کرده‌اند. این بدان مفهوم است که در چند ماه آینده خطر کمبود دارو در ایران وجود خواهد داشت.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

در حالی‌که دولت آمریکا مدعی است تحریم‌های قدیم و جدید این کشور بخش دارویی و غذایی در ایران را نشانه نخواهد گرفت، سفیر فرانسه در سازمان ملل متحد خلاف این نظر را ابراز کرد.

روزنامه «نیویورک تایمز» یکشنبه شب نوشت: «جرارد آرود» سفیر فرانسه در سازمان ملل متحد به تاثیر گذاشتن تحریم‌های آمریکا بر صنایع دارویی ایران اشاره کرد.

این دیپلمات فرانسوی در این زمینه مدعی شد: «واقعیت این است که بانک‌ها بابت تحریم‌ها بسیار وحشت کرده‌اند. این بدان مفهوم است که در چند ماه آینده خطر کمبود دارو در ایران وجود خواهد داشت.»

این در حالی است که «ناثان تک» سخنگوی منطقه‌ای وزارت خارجه آمریکا اخیرا مدعی شد که غذا، دارو و لوازم پزشکی از تحریم‌ها مستثنی هستند و این تحریم‌ها ملت ایران را هدف قرار نداده است.

دولت آمریکا 14 آبان از بازگشت تحریم‌ها بر ایران خبر داد و وزارت خزانه داری این کشور در بیانیه‌ای اعلام کرد اسامی بیش از 700 فرد، شرکت، هواپیما و کشتی را به فهرست تحریم‌ها علیه ایران اضافه کرده است.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان