arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۴۰۴۷۱
تاریخ انتشار: ۱۰ : ۱۲ - ۲۱ آبان ۱۳۹۷

سافت بانک ماجرای جمال خاشقچی را دور می زند؟ / سرمایه گذاری 21 میلیارد دلاری در بازار موبایل ژاپن

سافت بانک در بیانیه ای رسمی اعلام کرد که قصد دارد سرمایه گذاری در بازار موبایل ژاپن را تا مرز 21 میلیارد دلار افزایش دهد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

سافت بانک در بیانیه ای رسمی اعلام کرد که قصد دارد سرمایه گذاری در بازار موبایل ژاپن را تا مرز 21 میلیارد دلار افزایش دهد.

به گزارش سرویس ای تی و فناوری انتخاب اگرچه سافت بانک همیشه مشهور است، اما نام سافت بانک اخیرا و پس از ماجرای جمال خاشقچی بیش از گذشته در خبرها دیده شد. علت این موضوع سرمایه گذاری گسترده سعودی ها در سافت بانک است. موضوعی که حتی در نهایت تا حد زیادی به ضرر سافت بانک بود و باعث شد سهام این شرکت سقوطی قابل توجه را تجربه کند.

غلظت این حواشی تا حدی پیش رفت که حتی برخی از تحلیلگران بازار اعلام کردند شاید بهتر باشد سافت بانک وابستگی خود به عربستان سعودی را کاهش دهد. با این وجود مدیران سافت بانک واکنش زیادی نشان ندادند.

در این میان طی روزهای اخیر دو خبر موازی و جالب در مورد سافت بانک اعلام شد که نشان می دهد سافت بانک در تلاش است حواشی را دور بزند:

از یک سو طی روزهای گذشته خبر از سرمایه گذاری نیابتی عربستان سعودی در مخابرات ایالات متحده را خواندیم که با کمک سافت بانک انجام می شود(با وجود اعتراضات متعدد اهالی مخابرات و کارشناسان).

از سوی دیگر در خبرهایی جدید تر به این موضوع اشاره شده که سافت بانک می خواهد 21 میلیارد دلار در IPO کسب و کار موبایل ژاپن  سرمایه گذاری مضاعف داشته باشد.

پیش از این سافت بانک در هنگ کنگ یکی از بزرگترین صنایع مخابراتی جهان را تاسیس کرده بود. اکنون این شرکت اعلام کرده که قصد دارد 2.4 تریلیون ین (21 میلیارد دلار) از سهام خود را در بخش مخابرات موبایل ژاپن به فروش برساند. این بزرگترین IPO در جهان از زمانی که علی بابا در سال 2014 در نیویورک سهام خود را سرمایه گذاری کرد محسوب می شود.

سافت بانک اعلام کرد که این فهرست فروش در روز 19 دسامبر در بورس اوراق بهادار توکیو اعلام می شود. سرمایه گذاری های کلان در IPO بخش مهمی از تلاش های مدیر عامل شرکت (ماسا سون) برای جایگزینی  سافت بانک به عنوان یک سرمایه گذار فناوری جهانی است.

 

نظرات بینندگان