arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۴۰۵۶۵
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۲۹ : ۱۹ - ۲۱ آبان ۱۳۹۷
در دیدار رییس کل بانک مرکزی ایران و وزیر خارجه سابق آلمان چه گذشت؟

همتی: تدابیر لازم برای مقابله با تحریم‌ها انجام شده؛ اقدامات لازم برای توسعه تجارت با کشور‌های ۸گانه و همسايگان درحال انجام است/ انتظار می‌رود اتحادیه اروپا هرچه سریعتر نسبت به راه اندازی کانال مالی اقدام کند

زيگمار گابريل با ابراز امیدواری از ایحاد کانال مالی بین ایران و اروپا بیان داشت که هزاران شرکت کوچک و بزرگ آلمانی که هیچ تعاملی با آمریکا ندارند می توانند به راحتی با ایران به تبادلات تجاری بپردازند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

وزیر امور خارجه سابق آلمان به همراه اعضای هیئت تجاری انجمن خاورمیانه و دور آلمان (NUMOV) با رئیس کل بانک مرکزی دیدار و درباره کانال مالی ایران و اروپا گفتگو کردند.

به گزارش انتخاب به نقل از روابط عمومی بانک مرکزی، عبدالناصر همتی رئیس کل بانک مرکزی با بیان اینکه تلاش‌های آمریکا نتواسته ان‌ها را به هدف اصلیشان برساند، تصریح کرد که تدابیر لازم برای مقابله با این تحریم‌ها انجام شده است و در حال حاضر با برنامه ریزی لازم آثار منفی تحریم‌ها کنترل واقدامات لازم برای توسعه تجارت با کشور‌های ۸گانه و همسايگان درحال انجام است و انتظار می‌رود اتحادیه اروپا نیز هرچه سریعتر نسبت به راه اندازی کانال مالی اقدام کند.

در ادامه زیگمار گابریل وزیر خارجه سابق آلمان ضمن ابراز تاسف از بازگشت تحریم‌های آمریکا تاکید کرد که یکی از اهداف برجام، توسعه روابط سیاسی و اقتصادی اروپا با ایران است و آلمان همچنان به توسعه همکاری‌های اقتصادی با ایران علاقه دارد.

وی با ابراز امیدواری از ایحاد کانال مالی بین ایران و اروپا بیان داشت که هزاران شرکت کوچک و بزرگ آلمانی که هیچ تعاملی با آمریکا ندارند می‌توانند به راحتی با ایران به تبادلات تجاری بپردازند.

در ادامه این گفتگو‌ها طرفین ضمن بررسی جزئیات کانال مالی بین ایران و اروپا پیشنهاد کردند ادامه گفتگو‌ها در سطح کارشناسی و به منظور حل رسیدن به یک راه حل مشخص دنبال شود.

همتی: تدابیر لازم برای مقابله با تحریم‌ها انجام شده؛ اقدامات لازم برای توسعه تجارت با کشور‌های ۸گانه و همسايگان درحال انجام است/ انتظار می‌رود اتحادیه اروپا هرچه سریعتر نسبت به راه اندازی کانال مالی اقدام کند/گابریل: هزاران شرکت کوچک و بزرگ آلمانی که هیچ تعاملی با آمریکا ندارند می‌توانند به راحتی با ایران به تبادلات تجاری بپردازند

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۲
1
3
در رابطه با اروپای مستعمره امریکا خیلی خوش خیالی آقای همتی .
اروپا فقط به درخواست امریکا داره بازیتون میده و شما هم فعلا که بازی خورده اید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۲
1
1
ساعتی پس از اشاره توهین‌آمیز ترامپ به یادگیری زبان آلمانی در پاریس تحت اشغال نازی‌ها، آنگلا مرکل وارد ماجرا شد و پاسخی جدی به ترامپ داد. مرکل که در استراسبورگ با اعضای مجلس اروپا نشستی مشترک داشته، به آنها گفته: «باید روی دیدگاه تشکیل یک ارتش اروپایی واقعی کار کنیم. روزهای تکیه بی‌قید و شرط روی دیگران، به سر رسیده است.»

خبرنگاران حاضر در محل سخنرانی گفته‌اند که پس از بیرون آمدن این سخنان از دهان مرکل، اعضای مجلس اروپا بر خلاف بانوی نه‌چندان احساساتی آلمانی، به وجد آمده‌اند و به صورت ممتد برای وی کف زده‌اند.

پ.ن. خود اروپاییها به مستعمره بودنشون اعتراف دارند . یکعده روغنفکر هم اینجا به اروپا دل بسته اند؟!!!!!!
نظرات بینندگان