arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۴۰۸۰۴
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: ۳۹ : ۲۳ - ۲۲ آبان ۱۳۹۷

سخنگوی وزارت خارجه: بولتون از بیماری «ایران آزاری» مزمنی رنج می‌برد/ عامل زمان آدمیان نادان، سرکش و طغیانگر را به آسانی رام و آرام کند

سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان در مورد اظهارات خصمانه اخیر جان بولتون علیه ایران گفت: او همان‌گونه که از دیر باز نشان داده است شدیدا نسبت به ایرانیان دارای بغض و کینه‌ای عمیق است، او دارای رفتاری نابه‌هنجار است و از بیماری «ایران آزاری» مزمنی رنج می‌برد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

بهرام قاسمی درخصوص سخنان اخیر جان بولتون مشاور امنیت ملی رییس‌جمهوری آمریکا اظهار کرد: سخنان سخیف جان بولتون که نشانگر ماهیت ستیزه‌جو و شخصیت کینه‌توز او نسبت به مردم ایران است، سخنی تازه و قابل توجهی نیست. او همان گونه که از دیر باز نشان داده است شدیدا نسبت به ایرانیان دارای بغض و کینه‌ای عمیق است. او رفتاری نا به هنجار دارد و از بیماری «ایران آزاری» مزمنی رنج می‌برد. او گاهی آگاهانه یا ناآگاهانه زبان به سخن باز کرده و از کلماتی استفاده می‌کند که معمولا سیاستمداران حرفه‌ای از بیان و به‌کارگیری این نوع کلمات اجتناب می‌کنند.

این دیپلمات ارشد کشورمان با بیان اینکه اصولا این‌گونه سخن گفتن در قاموس هیچ سیاستمدار حرفه‌ای و تربیت یافته‌ای پیدا نمی‌شود، تاکید کرد: بیان این‌گونه کلمات سخیف توسط این مقام آمریکایی که از گذشته با برخی گروه‌های تروریستی در آمدوشد بوده و از آنان مزد دریافت می‌کند، تعجب‌آور نیست.

وی افزود: او با لذتی تمام و البته بسیار غیرمتعارف و شرم‌آور از ایجاد فشار هر چه بیشتر، تحریم و تهدید ایران سخن می‌گوید. بی‌شک اگر او تاکنون نتوانسته از ایرانی و ایران‌زمین درک و فهم درستی پیدا کند به طور قطع و یقین در آینده‌ای نه‌چندان دور بیش از گذشته امکان فهم توانایی، هوشیاری و هوشمندی ملت ایران و آشنایی با تاریخ و فرهنگ آنان را خواهد یافت.

سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان ادامه داد: عامل زمان، تاریخ و فرهنگ ایرانی همواره توانسته است درس‌های لازم را به نااهلان زیاده‌خواه و زیاده‌گو بیاموزد و آدمیان نادان، سرکش و طغیانگر را به آسانی رام و آرام کند. ملت بزرگ ایران، امروز نیز با صبری راهبردی و هوشمندی همیشگی در مقابل ستیزه‌جویان بیگانه و دشمنان این ملک و ملت ایستادگی خواهد کرد، قطعا این کشور بزرگ و این مردم خردورز اجازه تعبیر خواب‌های آشفته این افراد آشفته‌خو را نخواهد داد.

به گزارش ایسنا، جان بولتون مشاور امنیت ملی دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا، اخیرا در اظهاراتی خصمانه گفته است که ایالات متحده این قدر نظام جمهوری اسلامی ایران را تحت فشار قرار خواهد داد تا ناله‌اش دربیاید.

وی گفت: تحریم‌های جدید آمریکا صادرات نفت ایران را هدف قرار داده و جلوی بانک‌های ایرانی را از مراودات بین‌المللی می‌گیرد.

مشاور ترامپ تصریح کرد: حکومت ایران تحت فشار واقعی قرار گرفته و نیت ما این است که این فشار را بسیار سخت‌تر کنیم.

منبع: ایسنا
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ebrahim
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۵۳ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۳
1
0
احسنت به اقای قاسمی که با متانت تمام بولتون را به یک حیوان وحشی تشبیه کرده است که در اینده توسط ایزانیان رام خواهد شد
جلال الدین خوارزمشاه
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۳
2
0
خب تقصیرخودتونه که باسگ هاردرافتادید!!!!!!!!!! اگر زمان اوباما باهاش همه مسایلتان را حل می کیردید الان همه پیز حل شده وجایی برای بهانه گیری سگهایی مثل ترامپ وبولتون نمی موند
نظرات بینندگان