arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۴۰۹۲۳
تاریخ انتشار: ۳۴ : ۱۶ - ۲۳ آبان ۱۳۹۷

ترامپ به سوالاتی درباره "دخالت مسکو در انتخابات امریکا" پاسخ می دهد

ترامپ رئیس جمهور آمریکا این هفته به صورت مکتوب به پرسش های «رابرت مولر» مسئول ویژه پرونده تحقیقات دخالت روسیه در انتخابات سال 2016 آمریکا پاسخ دهد. پرسش هایی که قرار است ترامپ پاسخ دهد فقط به موضوع دخالت مسکو در انتخابات مربوط می شود و درباره این که آیا ترامپ تلاشی برای مانع تراشی در مقابل تحقیقات روسیه داشته یا نه، نیست.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

انتظار می رود «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا این هفته به صورت مکتوب به پرسش های «رابرت مولر» مسئول ویژه پرونده تحقیقات دخالت روسیه در انتخابات سال 2016 آمریکا پاسخ دهد.

خبرگزاری رویترز این خبر را به نقل از یکی از افراد مطلع از این امر منتشر کرد و افزود: منبع مذکور به این خبرگزاری گفته است پرسش هایی که قرار است ترامپ پاسخ دهد فقط به موضوع دخالت مسکو در انتخابات مربوط می شود و درباره این که آیا ترامپ تلاشی برای مانع تراشی در مقابل تحقیقات روسیه داشته یا نه، نیست.


منبع مذکور که در گزارش رویترز نامش فاش نشده است، افزود: از جمله دیگر پرسش هایی که انتظار می رود ترامپ پاسخ دهد نشست بین پسرش و دیگر اعضای کمپین انتخاباتی اش با گروهی از مقامات روسیه در ژوئن 2016 است.


رویترز به نقل از منبع یاد شده نوشت: ترامپ این هفته با وکلای خود درباره چگونگی پاسخگویی به سوالات دیدار کرده است.


«رودی جولیانی» وکیل ترامپ و «پیتر کار» سخنگوی مولر از اظهار نظر در این زمینه خودداری کرده اند.


وکلای ترامپ از سال گذشته تاکنون با تیم مولر درباره احتمال حضور رئیس جمهوری آمریکا در مصاحبه با مولر مذاکره کرده اند.


ماه گذشته، جولیانی به رویترزگفت ترامپ علاقه مند است به سوالاتی درباره احتمال تبانی اعضای کمپینش با مسکو برای نفوذ درانتخابات سال 2016 به صورت مکتوب پاسخ دهد. اما وی به اقدام احتمالی اش درباره مانع تراشی در قبال تحقیقات روسیه پاسخی نمی دهد.


رویترز نوشت: هنوز معلوم نیست که مولر، ترامپ را برای پاسخگویی به سوالاتش برای مانع تراشی در مقطعی از تحقیقات، تحت فشار قرار خواهد داد یا نه.


ترامپ سال گذشته در مصاحبه با شبکه خبری ان بی سی نیوز، اخراج «جیمز کومی» مدیر سازمان پلیس فدرال آمریکا «اف بی آی» را به تحقیقات درباره دخالت روسیه ربط داد. کومی در زمان اخراج هدایت این تحقیقات را برعهده داشت.


رئیس جمهوری آمریکا، تابستان گذشته هر گونه اطلاع از جلسه با روس ها در برج ترامپ را رد کرد. گفته می شود دراین جلسه طرف روس وعده داده بود اطلاعات مخربی را درباره «هیلاری کلینتون» نامزد دمکرات ها درانتخابات سال 2016 ارائه دهد.


ترامپ جونیور، پسر ترامپ پیشتر در بیانیه ای گفت که او و «ناتالی وسلنیتسکایا» وکیل روس درباره برنامه ای درباره فرزندخواندگی کودکان روس مذاکره کرده بودند. ترامپ تلاش کرد که این ادعا را برای توجیه این نشست تکرار کند اما رویترز به نقل از یک مقام آگاه نوشتت: «مارک کورالو» سخنگوی سابق تیم حقوقی ترامپ گفته است که چنین توجیهی نادرست است.


دستگاه های اطلاعاتی آمریکا به این نتیجه رسیده اند که روسیه در جریان انتخابات آمریکا تلاش کرد توازن انتخابات را با تضعیف کلینتون به نفع ترامپ بر هم زند. مسکو هر گونه دخالت در انتخابات آمریکا را رد کرده است و این درحالیست که ترامپ هر گونه تبانی با روسیه و مانع تراشی در روند قضایی را تکذیب کرده است.


به گزارش ایرنا، دمکرات ها در انتخابات هفته گذشته میان دوره ای کنگره اکثریت را در اختیار گرفتند و این امر احتمال استیضاح ترامپ را در خصوص مانع تراشی وی در روند قضایی و تحقیقات روسیه تقویت کرده است. دمکرات ها نگران آن هستند که ترامپ تحقیقات فدرال در مورد دخالت روسیه در انتخابات ریاست جمهوری 2016 در آمریکا و هرگونه تبانی از سوی کمپین انتخاباتی خود را تحت الشعاع قرار دهد.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان