arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۴۱۰۰۰
تاریخ انتشار: ۱۸ : ۰۰ - ۲۴ آبان ۱۳۹۷

امریکا: روسیه، دمشق را پای میز مذاکره بیاورد/خروج ایران از سوریه بخشی از پروسه به پایان رساندن جنگ است

نماینده ویژه وزارت خارجه آمریکا در امور سوریه از روسیه خواست تا دمشق را به پای میز مذاکره بیاورد و بدون در نظرگرفتن حضور نامشروع پنتاگون در خاک سوریه خواستار خروج ایران از این کشور شد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

جیمز جفری روز چهارشنبه در نشست خبری که در وزارت خارجه آمریکا برگزار شد درباره ادامه سیاست های کاخ سفید در سوریه صحبت کرد که البته از پیش پیدا بود در راستای فضاسازی روز گذشته به نفع رژیم صهیونیستی بخش هایی هم به مساله ایران اختصاص یابد.


آمریکایی ها که بزرگترین مشکل پیشبرد اهدافشان را در منطقه، ایران و جبهه مقاومت می بینند، همه تلاش خود را به کار گرفته اند تا با تهدید و تحریم، خط مقابله با اشغالگری را تضعیف و تروریسم و حامیان تروریستی آنها را تقویت کنند.


نماینده ویژه وزارت خارجه آمریکا در امور سوریه که بر خلاف فشارهای همه جانبه در کنترل کمیته اصلاح قانون اساسی سوریه نتوانسته اند، راه به جایی ببرند و مهلت ساختگی نوامبر آنها هم رو به پایان است، دست به دامان روسیه شد تا «دمشق را به پای میز مذاکره بیاورد».


جفری بدون در نظر گرفتن عوامل و حامیان هشت سال جنگ در سوریه، به «پیامدهای وحشتناک» آن برای «مردم سوریه» اشاره کرد و گفت جنگ سوریه تاثیر منفی بزرگی بر اروپا داشته است.


نماینده آمریکا در حالی مدعی شد که «خروج ایران از سوریه بخشی از پروسه به پایان رساندن جنگ است» که جمهوری اسلامی بنا به درخواست دولت قانونی و مشروع سوریه در این کشور حضور دارد که اعتبار آن در اظهارات متفاوت رئیس جمهوری و سایر مقامات این کشور به ویژه نماینده سوریه در سازمان ملل متحد کاملا به تایید رسیده است.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان