arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۴۱۱۷۰
تاریخ انتشار: ۲۷ : ۰۰ - ۲۵ آبان ۱۳۹۷

حمایت امریکا از بیانیه دادستان کل سعودی در خصوص پرونده خاشقچی/ واشنگتن هیچ بحثی درباره بازگرداندن فتح‌الله گولن به ترکیه نداشته است

کاخ سفید از بیانیه روز پنج‌شنبه دادستانی کل سعودی در خصوص پرونده قتل خاشقچی حمایت کرد و همچنین گفت: واشنگتن در هیچ بحثی در خصوص بازگرداندن فتح‌الله گولن به ترکیه نیز مشارکت نداشته است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

کاخ سفید می‌گوید که بیانیه روز پنج‌شنبه دادستانی کل سعودی در خصوص پرونده قتل خاشقچی، یک گام اولیه خوب بوده است.

در حالی که وزارت خزانه‌داری آمریکا پنج‌شنبه 17 نفر را در خصوص این پرونده در فهرست تحریمی قرار داده، کاخ سفید ادعا کرده که این تحریم‌ها بدون هماهنگی با ریاض انجام پذیرفته است.

روز پنجشنبه دفتر کنترل دارایی‌های وزارت خزانه‌داری آمریکا اعلام کرد نام ۱۷ فرد سعودی را به دلیل مشارکت در قتل جمال خاشقچی به فهرست تحریم‌ها اضافه کرده است.

کاخ ریاست جمهوری آمریکا همچنین می‌افزاید که واشنگتن در هیچ بحثی در خصوص بازگرداندن فتح‌الله گولن به ترکیه نیز مشارکت نداشته است. پیش از این ان‌بی‌سی گزارش داده بود که دو مقام ارشد آمریکایی و منابع دیگر روز پنجشنبه گفته‌اند کاخ سفید در راستای تلاش برای آرام کردن ترکیه در پرونده قتل «جمال خاشقچی»، روزنامه‌نگار منتقد سعودی، استرداد «فتح‌الله گولن»، واعظ ترکیه‌ای مخالف «رجب طیب اردوغان»، رئیس‌جمهور ترکیه را بررسی می‌کند.

دادستانی عربستان سعودی روز پنجشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که «بر اساس اطلاعات تیم مشترک تحقیقات سعودی-ترکی و تحقیقاتی که دادستانی از بازداشت‌شدگان در پرونده (خاشقچی) که 21 نفر هستند، یازده نفر متهم شده و علیه‌شان کیفرخواست صادر شده و به دادگاه ارجاع داده شده‌اند و تحقیقات با سایر بازداشتی‌ها تا روشن شدن نقششان [در قتل] ادامه دارد...».

طبق گزارش خبرگزاری رسمی عربستان (واس)، در این بیانیه آمده است که دادستانی خواستار «قتل [اعدام] آمر و مجریان جنایت شده که تعدادشان پنج نفر است» و همچنین خواستار اجرای حکم شرعی در خصوص سایر افراد شده است. 

منبع: فارس
نظرات بینندگان