arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۴۱۲۲۰
تاریخ انتشار: ۴۸ : ۱۲ - ۲۵ آبان ۱۳۹۷

کردهای سوریه در دیرالزور به دنبال «ابوبکر بغدادی»

یکی از فرماندهان نیروهای سوریه دموکراتیک گفت که حدود یک ماه و نیم پیش به اطلاعاتی درباره کشته شدن یکی از نزدیکان ابوبکر بغدادی، سرکرده داعش دست یافتیم. برادر بغدادی اخیرا در این هجین بوده و در نشست‌هایی با اعضای داعش آن‌ها را تشویق به ادامه جنگ کرده بود. منطقه هجین مقر اصلی تروریست‌های باقی مانده داعش در شرق سوریه است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

با نزدیک شدن درگیری‌ میان داعش و نیروهای سوریه دموکراتیک در شرق سوریه به پایان خود، کردهای مورد حمایت آمریکا به دنبال یافتن ابوبکر بغدادی یا ردی از او هستند.

به گزارش ایسنا، روزنامه سان انگلیس به نقل از یکی از فرماندهان نیروهای سوریه دموکراتیک در منطقه هجین در شرق سوریه نوشت: حدود یک ماه و نیم پیش به اطلاعاتی درباره کشته شدن یکی از نزدیکان ابوبکر بغدادی، سرکرده داعش دست یافتیم. برادر بغدادی اخیرا در این هجین بوده و در نشست‌هایی با اعضای داعش آن‌ها را تشویق به ادامه جنگ کرده بود. منطقه هجین مقر اصلی تروریست‌های باقی مانده داعش در شرق سوریه است.

این روزنامه نوشت: نزدیکان بغدادی همچنان در هجین هستند برای همین نیروهای سوریه دموکراتیک روی این منطقه متمرکز هستند. داعش همچنان کنترل حدود 450 کیلومتر مربع از روستاهای اطراف هجین در طول رودخانه فرات را در دست دارد. گرچه این مناطق در محاصره هستند اما آزادی آنها آسان نخواهد بود.

روزنامه سان در ادامه نوشت: نیروهای سوریه دموکراتیک خانه به خانه به دنبال ابوبکر بغدادی، سرکرده داعش هستند و حلقه محاصره او را تنگ‌تر کرده‌اند.

نیروهای سوریه دموکراتیک که به تازگی مرحله نهایی عملیات علیه داعش را در شرق سوریه آغاز کرده‌اند، اکنون در منطقه هجین وارد جنگ خیابانی با تروریست‌های داعش شده‌اند و به گفته نماینده آمریکا در امور سوریه به زودی این عملیات به پایان خواهد رسید.

نظرات بینندگان