arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۴۱۲۵۰
تاریخ انتشار: ۵۹ : ۱۴ - ۲۵ آبان ۱۳۹۷

سخنان عجیب جف بیزوس خطاب به کارمندانش: یک روز ورشکست می شویم!

جف بیزوس در جریان یک جلسه هفتگی خطاب به کارکنان خود سخنانی عجیب و قابل تامل گفت. سخنانی که بازتابی گسترده در رسانه ها داشت.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

جف بیزوس در جریان یک جلسه هفتگی خطاب به کارکنان خود سخنانی عجیب و قابل تامل گفت. سخنانی که بازتابی گسترده در رسانه ها داشت.

به گزارش سرویس آی تی و فناوری انتخاب، جف بیزوس خطاب به کارکنان خود گفت برای شرکتی مثل شرکت ما شکست خوردن چندان عجیب و دور از ذهن نیست اما ما باید همه تلاش خود را به کار ببندیم تا بتوانیم این شکست را به تاخیر بیندازیم.

جالب است که جف بیزوس این سخنان را فقط چند روز قبل از راه اندازی دومین دفتر مرکزی آمازون مطرح کرد. این سخنان وقتی مطرح شد که یکی از کارمندان جف بیزوس از او در مورد آینده امازون سوال کرد، این کارمند از جف بیزوس پرسید که آیا می توان از شکست دیگر شرکت های حوزه فناوری یا خرده فروشان درس گرفت؟ جف بیزوس پاسخ داد که : "آمازون برای شکست خوردن آماده است. در واقع، من پیش بینی می کنم که یک روز آمازون از بین خواهد رفت. آمازون ورشکسته خواهد شد. اگر به شرکت های بزرگ نگاه کنید، عمر شرکت های موفق نهایتا 30 سال به طول می انجامد، نه صد سال."

جف بیزوس ادامه داد: "کلید افزایش طول عمر آمازون، این است که این شرکت "بیش از گذشته" مشتریان را تحریک به خرید کند و از شکست خوردن جلوگیری کند."

بیزوس گفت: "اگر ما به فعالیت های خودمان به جای تمرکز بر خواسته های مشتریان تمرکز کنیم، وارد روند شکست می شویم.این آغازی بر  پایان خواهد بودما باید آن روز را تا آنجا که ممکن است به تاخیر بیندازیم."

نظرات جف بیزوس، آن هم در اوج موفقیت بی سابقه در آمازون  در نوع خود بی سابقه است. رقابت آمازون با شرکت های بزرگ خرده فروشی بی نظیر است و این شرکت حتی برنده بازار رقابت در فضای ابری و دستیابی سریع به دستیارهای صوتی نیز محسوب می شود.

بعضی از کارکنان آمازون نگرانی هایی در خصوص گسترش سرعت رشد خود دارند. نیروی کار آمازون در هشت سال گذشته بیش از 20 برابر افزایش یافته است و این شرکت هم اکنون بیش از 600 هزار کارمند دارد و البته و قیمت سهام آمازون بیش از چهار برابر نسبت به سال 2013 شده است.

این نخستین باری نیست که بیزوس مسئله مقیاس شرکت خود را با کارکنان مطرح کرده است. در ماه مارس نیز در جریان یک نشست بیزوس گفت: "این یک واقعیت است که ما یک شرکت بزرگ هستیم، برای موسسات بزرگ هر نوع مشکلی باید مورد بررسی قرار گیرد".

انتظار میرود آمازون 48 درصد از کل فروش آنلاین در ایالات متحده را در سال جاری به نام خود ثبت کند.  آماری که طی سال گذشته 43 درصد بود.

*رویا پاک سرشت

نظرات بینندگان