arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۴۱۲۷۰
تاریخ انتشار: ۲۱ : ۱۶ - ۲۵ آبان ۱۳۹۷

امام جمعه سمنان: وضعیت حجاب در برخی مناطق اروپایی شده است / نیروی انتظامی مسئول مبارزه با بدحجابی است

نماینده ولی فقیه در استان سمنان با بیان اینکه صداوسیمای کشور با«حیا» مبارزه می‌کند؛ از وضعیت حجاب در جامعه به شدت انتقاد کرد و گفت: وضعیت حجاب در برخی مناطق سمنان «اروپایی» شده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

آیت‌الله سید محمد شاهچراغی ظهر امروز در خطبه‌های این هفته نماز جمعه سمنان که با حضور گسترده و دشمن‌شکن مردم در مصلای سمنان برگزار شد اظهار داشت: با وجود اینکه استان سمنان در بسیاری از زمینه‌ها از استان‌های ممتاز کشور محسوب می‌شود؛ اما متأسفانه وضعیت حجاب در این استان هر روز بدتر می‌شود.

وی با اشاره به برخی مصادیق بد حجابی در کشور به ویژه استان سمنان افزود: وضعیت حجاب در برخی مناطق سمنان حالت «اروپایی» پیدا کرده و می‌گویند که فلان منطقه سمنان (از نظر حجاب) اروپاست.

امام جمعه سمنان با انتقاد از سکوت مسئولان و مردم در برابر پدیده بدحجابی عنوان کرد: مایه تأیف است که دولت و ملت در این زمینه سکوت کرده‌اند.

آیت‌الله شاهچراغی با اشاره به اقدامات نیروی انتظامی در مبارزه با بدحجابی در جامعه تصریح کرد: نیروی انتظامی از نظر قانونی مسئول مبارزه است؛ اما امروز همه مسئولان فرهنگی برای مبارزه با بدحجابی باید به میدان بیایند.

وی افزود: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سازمان تبلیغات اسلامی، ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر و دیگر دستگاه‌های فرهنگی و ادارات کل این دستگاه‌ها در استان‌های کشور باید به میدان بیاید تا مشکل بدحجابی در کشور حل شود.

خطیب نماز جمعه سمنان با انتقاد شدید از عملکرد منفعلانه دستگاه‌های اجرایی در زمینه مبارزه با بدحجابی و بی‌حجابی در جامعه خطاب به مسئولان فرهنگی کشور و استان سمنان گفت: باید از مسئولان فرهنگی پرسید که آید بدحجابی «درد بی‌درمان» است و درمان ندارد و ما باید آن را رها کنیم یا اینکه (بیماری بدحجابی در جامعه) درمان دارد و باید به فکر راه چاره باشیم.

آیت‌الله شاهچراغی اضافه کرد: متأسفانه (با برخوردهای سهل‌انگارانه) حیا کم‌رنگ شده و غیرت برخی مردان جامعه نیز فروکش کرده است.

صداوسیما با«حیا» مبارزه می‌کند؛ از وضعیت حجاب گله‌مندم

عضو مجلس خبرگان رهبری با انتقاد از برخی سریال‌های صداوسیما تصریح کرد: گویا صداوسیما با«حیا» مبارزه می‌کند و فیلم‌هایی که در رسانه ملی پخش می‌شود؛ گویای این مطلب است.

آیت‌الله شاهچراغی با تأکید بر اینکه البته این عملکرد صداوسیما عمدی نیست (و سهل‌انگارانه است)؛ اما باید اصلاح شود.

وی با بیان اینکه شیوه اعتراض به موضوع بدحجابی و بی‌حجابی راهپیمایی در خیابان‌ها نبوده و به صلاح مردم و کشور نیست تصریح کرد: خود مقام معظم رهبری نیز اجازه این کار را به ما نمی‌دهند؛ اما من نگرانی خود را درباره وضعیت حجاب در جامعه اعلام می‌کنم.

امام جمعه سمنان با بیان اینکه همه باید پای کار بیایند تا ببینیم که چه اقدامی در مبارزه با بدحجابی و بی‌حجابی و نیز بی‌اخلاقی‌های موجود در جامعه می‌توان انجام داد تصریح کرد: سهم من به عنوان امام جمعه این است که در تریبون نماز جمعه بر ضرورت ترویج حجاب و عفاف و لزوم مبارزه با بدحجابی تذکر دهم و امروز همه باید در این مقوله پای کار بیایند.

آیت‌الله شاهچراغی با اشاره به تجلیل ویژه وقام معظم رهبری از ساره جوانمردی پرچم‌دار کشورمان در بازی‌های پارا آسیایی 2018 تصریح کرد: این تجلیل ویژه مقام معظم رهبری به خاطر پوشش چادری ایشان به عنوان پرچم‌دار کشورمان در این رقابت‌ها بود.

وی با تأکید بر اینکه چادر محدودیت نبوده، بلکه مصونیت (برای بانوان) است تصریح کرد: می‌توان با چادر در همه عرصه‌های بین‌المللی افتخار آفرینی کرد.

نماینده ولی فقیه در استان سمنان با بیان اینکه چادر به هیچ عنوان مانع پیشرفت بانوان نیست خاطرنشان کرد: متأسفانه امروز برخی از بانوان مذهبی که تا پیش از این چادری بودند؛ به مرور چادرهای خود را کنار می‌گذارند و این مهم مایه تأسف است.

آیت‌الله شاهچراغی با بیان اینکه متأسفانه امروز برخی از بانوان بدحجاب جامعه دارند به بی‌حجابی می‌رسند تأکید کرد: باید برای معضل بدحجابی در جامعه فکری اساسی شود.

قوه قضائیه به مجازات 2 مفسد اقتصادی اکتفا نکند؛ مفسدان اقتصادی در کشور کم نسیتند

خطیب نماز جمعه سمنان با اشاره به اعدام 2 تن از مفسدان اقتصادی در روزهای اخیر و آغاز سیر نزولی قیمت سکه و ارز، پس از اعدام این 2 مفسد اقتصادی بزرگ در کشور تصریح کرد: ضمن تشکر از رئیس قوه قضائیه برای عملی کردن شعار خود مبنی بر اعدام و مصادره اموال مفسدان اقتصادی، باید به قوه قضائیه بگوییم که نباید به مجازات 2 مفسد اقتصادی اکتفا کند؛ چراکه مفسدان اقتصادی در کشور کم نسیتند.

آیت‌الله شاهچراغی تأکید کرد: قوه قضائیه باید حد و قانون الهی را «عادلانه» و «قاطعانه» برای همه مفسدان اقتصادی اجرا کند.

وی با اشاره به آغاز امامت امام عصر (عج) و سه ویژگی مهم حکومت آن حضرت خاطرنشان کرد: امام زمان (عج) حکومتی مردم یداشته و به فکر معیشت مردم‌اند.

نماینده ولی فقیه در استان سمنان برخورد سریع و شدید با کارگزاران متخلف و مفسد را دومین ویژگی حکومت حضرت مهدی (عج) عنوان و بیان کرد: همه ائمه معصومان (ع) نیز با تخلف به ویژه تخلف‌های کارگزاران خود به سرعت و با قاطعیت برخورد می‌کردند.

آیت‌الله شاهچراغی از مهربانی به نیازمندان و طبقه محروم جامعه به عنوان سومین ویژگی حکومت امام عصر(عج) در آخر‌الزمان نام برد و ابراز امیدواری کرد تا انقلاب اسلامی به انقلاب مهدوی متصل شود.

تشکر از فلسطینیان؛ سنگ‌های دیروز تبدیل به موشک‌های امروز شد

امام جمعه سمنان با اشاره به مقاومت مثال‌زدنی مردم نواز غزه در برابر تجاوزات رژیم غاصب صهیونیستی تصریح کرد: باید از مردم فلسطین به خاطر مقاومت در برابر رژیم جانی و جنایتکار صهیونیستی تشکر کنیم؛ چراکه فلسطینیان بیش از 70 سال است که با این رژیم سفاک با دستان خالی و سنگ در حال مبارزه‌اند.

آیت‌الله شاهچراغی با بیان اینکه‌ سنگ‌های دیروز مقاومت فلسطین تبدیل به موشک‌های امروز شد خاطرنشان کرد: در همین تجاوز اخیر رژیم کودک کش صهیونیستی به غزه دیدیم که چگونه 470 موشک مقاومت به سوی متجاوزان در فلسطین اشغالی روانه و منجر به شکست دشمن شد.

وی پیروزی فلسطینیان در برابر تجاوزان رژیم صهیونیستی را حاصل از مقاومت آنان دانست و تصریح کرد: ما هم تنها با مقاومت در برابر دشمنان می‌توانیم آنها را شکست دهیم.

مذاکره بدون نتیجه محکوم است

نماینده ولی فقیه در استان سمنان با بیان اینکه با سازش و مذاکره نمی‌توان در برابر دشمن ایستاد تصریح کرد: از مذاکره هیچ نتیجه‌ای حاصل نمی‌شود.

آیت‌الله شاهچراغی مردم ایران را ملتی عاشورایی و اهل جهاد خواند و تأکید کرد: این ملت عاشورایی و جهادگر هرگز اهل مذاکره با دشمن مستکبر خود نیست.

وی با بیان اینکه مذاکره بدون نتیجه محکوم است خاطرنشان کرد: مذاکره‌ای را که (برای ما) فایده‌ای نداشته باشد را محکوم می‌کنیم.

خطیب نماز جمعه سمنان با اشاره به دهه وقف، از آن به عنوان سنت حسنه رسول اکرم (ص) نام برد و گفت: کسانی که می‌خواهند نام آنها باقی مانده و ثوابی ماندگار در اعمال خود تا ابد باقی بگذارند؛ از خود موقوفه‌ای ـ هرچند کوچک ـ به یادگار بگذارند.

منبع: تسنیم
نظرات بینندگان