arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۴۱۵۱۸
تاریخ انتشار: ۳۰ : ۲۳ - ۲۶ آبان ۱۳۹۷

یک نماینده عراقی: عبدالمهدی برای معافیت از تحریم ها با ترامپ مذاکره می کند

یک نماینده پارلمان عراق از تلاش 'عادل عبدالمهدی' نخست وزیر عراق برای معاف شدن کشورش از اجرای تحریم ها در دیدار آتی خود با 'دونالد ترامپ' رئیس جمهوری آمریکا خبر داد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

یک نماینده عراقی: عبدالمهدی برای معافیت از تحریم ها با ترامپ مذاکره می کند

'جاسم موحان' نماینده پارلمان عراق از ائتلاف حکمت ملی (سید عمار حکیم) روز شنبه به خبرگزاری الملعومه عراق گفته است که عبدالمهدی قرار است با همین هدف با ترامپ دیدار و گفتگو کند.


وی گفت که نخست وزیر عراق در جریان مجموعه ای از دیدارهایی که در روزهای آینده از جمله در فرانسه و آمریکا خواهد داشت، درخصوص مستثنا کردن عراق از تحریم های ضد ایرانی و داخل نکردن این کشور در درگیری های منطقه ای با مقامات این کشورها بحث خواهد کرد.


موحان در عین حال گفت که این سفرها پس از تکمیل کابینه وی - که همچنان هشت وزیر آن مشخص نشده اند - صورت خواهد گرفت.


نماینده پارلمان عراق خاطرنشان کرد: عبدالمهدی در دیدار با ترامپ این نکته را متذکر خواهد شد که تحریم ها اقتصاد عراق را دچار مخاطرات بزرگ خواهد کرد و روی تجارت خارجی این کشور بویژه حجم 16میلیارد دلاری تجارت با ایران، تاثیر منفی خواهد گذاشت.


عبدالمهدی پیشتر در پاسخ به سئوال خبرنگاران گفته بود که هیاتی در دولت عراق تشکیل شده است که در حال مذاکره با طرف های ایرانی و آمریکایی برای یافتن بهترین راه تعامل با این موضوع است.
وی این موضوع را پس از تاکید بر این که عراق جزئی از نظام تحریم علیه ملت ها نخواهد بود، بیان کرد.


بسیاری از شخصیت های عراقی نیز تاکنون با اشاره به یکجانبه بودن تحریم های آمریکا و محکوم کردن سیاست محاصره و فشار اقتصادی بر ملت ها، از دولت خواسته اند با تحریم های ضد ایرانی همراهی نکند.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان