arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۴۱۸۶۹
تاریخ انتشار: ۰۸ : ۲۰ - ۲۸ آبان ۱۳۹۷

علوی: دشمنان با همه قومیت های ایرانی عداوت دارند/ انتظار داریم دیگر شاهد اتفاقات تلخ برای کولبران در مرزها نباشیم

وزیر اطلاعات گفت: دشمنان اسلام و صهیونیست ها با همه قومیت های ما اعم از عرب، لر، ترک و فارس عداوت دارند، از این رو ما باید در مقابل نقشه ها و دسیسه های شیطانی آنها هوشیار باشیم.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

حجت الاسلام سیدمحمود علوی روز دوشنبه در دیدار با مردم مهاباد در تالار وحدت این شهرستان ضمن تبریک فرارسیدن هفته وحدت افزود: ما باید اتحاد و برادری و صفوف یکپارچه خود را حفظ کنیم، زیرا قرآن می فرماید برادری و وحدت نعمتی است که هیچ نعمتی با آن برابری نمی کند.


وی ادامه داد: باید وحدت و دوستی را در جامعه گسترش دهیم، چون تاریخ نشان می دهد ملت هایی که دچار تفرقه شوند، محکوم به نابودی هستند.


حجت الاسلام علوی اضافه کرد: احادیث و روایات، مردم را بر دوری از درگیری و اختلاف توصیه می کنند، زیرا ملتی که دچار اختلاف باشد انرژی خود را به جای سازندگی با اختلاف هدر می دهد و هیچ عزتی به دست نمی آورد.


وی یادآور شد: با داشتن محوریت ولایت و قدرشناسی از این نعمت، همه باید زیرسایه و چتر رهبری برای پیشبرد امور کشور و خدمت بهتر به مردم گرد هم آمده و در راه عزت و اقتدار هرچه بیشتر ایران اسلامی گام برداریم.
وزیر اطلاعات همچنین با بیان اینکه دین اسلام برای مردم شادی و سرور را می پسندد، اظهار داشت: پیامبر اکرم (ص)‌ می فرمایند، در سرزمینی که امنیت همراه با شادابی و سرور نباشد، خیر و برکت وجود نخواهد داشت.


حجت الاسلام علوی گفت: براساس آموزه های قرآنی وظیفه خود می دانیم به عنوان خدمتگزار برای برقراری امنیت و شادمانی مردم تلاش کنیم تا شاهد لبخند شادی همراه با امنیت بر لب های مردم باشیم.


وی با قدردانی از زحمات مسوولانی که امکانات شادمانی و نشاط را برای مردم فراهم می کنند، به سخنی از پیامبر گرامی اسلام (ص) اشاره کرد و گفت: آن حضرت فرمودند هر کس دل انسانی را شاد کند دل مرا شاد کرده و هر کس مرا شاد کند، خداوند را شاد کرده است.


نماینده مردم مهاباد در مجلس شورای اسلامی نیز در این دیدار بیان کرد: دولت تدبیر و امید خدمات شایانی در منطقه آذربایجان غربی برجای گذاشته که انتظار داریم در عرصه های مدیریتی نیز دولت از نخبگان اهل سنت و کرد زبان بیشتر بهره مند شود.


جلال محمودزاده، توزیع متوازن ثروت در بخش ها و مناطق مختلف کشور را از برنامه های شاخص دولت دانست و عنوان کرد: شاخص توسعه یافتگی جنوب آذربایجان غربی نسبت به شمال استان کمتر است و این مهم توجه بیشتر مسوولان کشوری را می طلبد.
وی اضافه کرد: معیشت و اشتغال از دغدغه های اصلی مردم منطقه ما است که سبب شده جوانان مستعد در زمینه های ورزشی و علمی به سمت شغل کولبری گرایش پیدا کنند.


محمودزاده با بیان اینکه کولبران به ناچار این شغل را برای امرار معاش خود انتخاب کرده اند، اظهار داشت: انتظار داریم دیگر شاهد اتفاقات تلخی که برای کولبران در مرزها روی می دهد نباشیم.


عبدالسلام امامی، امام جمعه مهاباد نیز در این مراسم عنوان کرد: امنیت و آسایش کشور مرهون تلاش ماموران وزارت اطلاعات است که در سایه جمهوری اسلامی نصیب ملت شده است.


وی هفته وحدت را فرصتی مناسب برای نشان دادن همبستگی و اتحاد مردم دانست و افزود: از وزیر اطلاعات به عنوان نماینده رییس جمهوری درخواست داریم تا دوازدهم ربیع الاول سالروز ولادت پیامبر اکرم (ص) (به روایت اهل سنت ) را در مناطق اهل سنت تعطیل رسمی اعلام کنند.


به گزارش ایرنا، در سفر یک روزه رییس جمهوری و هیات همراه به آذربایجان غربی، حجت‌الاسلام سیدمحمود علوی، وزیر اطلاعات و 2 تن از معاونان وزیر جهادکشاورزی و ورزش و جوانان به مهاباد سفر کرده اند.
مهاباد با 237 هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان غربی قرار دارد.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان