arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۴۱۹۶۰
تاریخ انتشار: ۰۴ : ۱۱ - ۲۹ آبان ۱۳۹۷

واشنگتن پست: ایوانکا ترامپ هم از ایمیل شخصی برای کارهای دولتی استفاده کرده

روزنامه واشنگتن پست در گزارشی اعلام کرد: ایوانکا ترامپ، دختر رئیس جمهور آمریکا و یکی از مشاوران ارشد کاخ سفید صدها ایمیل درباره کارهای دولتی را در سال گذشته از طریق یک حساب ایمیل شخصی ارسال کرده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

واشنگتن پست: ایوانکا ترامپ هم از ایمیل شخصی برای کارهای دولتی استفاده کرده است

روزنامه واشنگتن پست در گزارشی اعلام کرد: ایوانکا ترامپ، دختر رئیس جمهور آمریکا و یکی از مشاوران ارشد کاخ سفید صدها ایمیل درباره کارهای دولتی را در سال گذشته از طریق یک حساب ایمیل شخصی ارسال کرده است.

به گزارش ایسنا، روزنامه واشنگتن پست در این گزارش خود نوشت: این ایمیل‌ها به معاونین کاخ سفید، اعضای کابینه و دستیاران ایوانکا ترامپ ارسال شده بودند که بسیاری از آن‌ها نقض قوانین ثبت دولتی به شمار می‌آیند.

این در حالی است که دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا با بی رحمی تمام از هیلاری کلینتون و رقیب دموکرات خود در انتخابات سال 2016 میلادی به خاطر استفاده از یک سرور ایمیل شخصی در دورانی که به عنوان وزیر امور خارجه آمریکا فعالیت می‌کرد،‌ انتقاد کرده و آن را "هیلاری کج و کوله" توصیف کرده و می‌گفت: هیلاری کلینتون باید زندانی شود.

کاخ سفید هنوز نسبت به این گزارش هیچ واکنشی نشان نداده اما سخنگوی ابی لاول، وکیل دونالد ترامپ با این گزارش مخالفتی نکرده و آن را رد نکرد.

پیتر میری‌جانیان، سخنگوی وکیل ایوانکا ترامپ گفت: خانم ایوانکا ترامپ در حالی که وارد دولت می‌شدند و کارهای دولتی را انجام می‌دادند، گاهی اوقات از حساب شخصی خود استفاده کردند که اکثرا برای تدارکات و برنامه‌ریزی‌های خانواده‌شان بوده است.

این سخنگو تاکید کرد: هیچ اطلاعات محرمانه‌ای در این پیام‌ها نبوده،‌ هیچ ایمیلی پاک نشده و این ایمیل ‌ها مطابق با قوانین ثبت دولتی حفظ و نگهداری شده‌اند.

وی افزود: هنگامی که این نگرانی‌ها 14 ماه پیش در مطبوعات مطرح شدند خانم ایوانکا ترامپ استفاده‌اش از حساب ایمیل شخصی‌اش را با بخش مشاوره و رایزنی کاخ سفید در میان گذاشته و این مسئله را به رهبران کنگره‌ای توضیح دادند.

این کشف توسط درخواست‌های گروه دیده‌بان لیبرال "نظارت آمریکایی" از سوابق دولتی پدیدار شد. آستن ایورس، مدیر اجرایی این گروه در بیانیه‌ای گفت: خانواده رئیس جمهور برتر از قوانین و بالاتر از قوانین نیستند و ما از کنگره می‌خواهیم تا در این رابطه تحقیقات لازم را به عمل آورند.

وی افزود: دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا و رهبران ارشد در کنگره به مدت بیش از دو سال صریحا اعلام کرده‌اند که استفاده از سرورهای ایمیل شخصی برای انجام کارهای دولتی یک جرم جدی محسوب می‌شود که باید مورد تحقیقات و حتی پیگرد قانونی قرار گیرد و ما انتظار داریم که همین استاندارد در خصوص این مسئله نیز اعمال شود.

ایمیل‌هایی که این گروه آن‌ها را کشف و افشا کرده،‌ شامل مکاتبات میان ایوانکا ترامپ و لیندا مک‌ماهون، مدیر کسب و کارهای کوچک و بتسی دیواس، وزیر آموزش آمریکا بوده است.

نظرات بینندگان